Jump to content

Hvordan få en god jakthund(neg)


Kjetil123

Recommended Posts

Elghunden blir vanligvis sterkt bundet til sin eier, og som eldre, ofte reservert ovenfor fremmede. Enkelte hunder kan, spesilt som unghunder slå seg sammen med frammede den treffer ute i skogen og som kanskje gir den en smakebit av nista, og enkelte ganger kobler de også. Slikt medfører unødig bekymring og mange timers unødig venting. Derfor bør en lære hunden allerede i havlårsalderen at fremmede ikke er til å stole på. Det skal ikke mere til enn at en ber en god venn lokke til seg valpen et stykke utenfor synshold for eier, gjerne med hjelp av godbiter. Plutselig tar han et godt grep i hundenens halsband og gir den et par rapp med en myk kvist som svir litt i skinnet. Deretter slippes hunden og skremmer den bort til eieren som tar i mot den med åpne armer, og masse omsorg. En slik opplevelse pleier gi den ønskede effekt.

 

Nå har ikke jeg lang erfaring med elghunder, men denne varianten har jeg ikke tenkt til å prøve...

Link to comment
Share on other sites

Hei

Du har sikkert gjort deg nokre tanker kring det du spør om. Eg er på ingen måte nokon erfaren "hundekar", og eg trur aldrig eg kjem til å ynskje meg den tittelen. Eg kan nok kome til å bli rik på erfaringer, men aldrig erfaren trur eg. Eg har sysla med tanken med å få meg hund så lenge eg kan hugse.

For tre år sida fekk eg lov til å stille på ein elglos. Bikkja sto med ein elgokse som vi ikkje hadde på kvota. Eg låg ved losen å såg på over ein time, og i løpet av ein time vart avgjerda teke. Eg kjøyrte "frampå åsen" for å få mobildekning, ringte til ein bekjent og bestilte meg kvalp. Her skulle det bli elglos. Det gjekk 8 mnd. der eg høyrte losen i det fjerne kvar kveld når eg sovna før eg kunne hente kvalpen.

Så til dette du spør om, ein god jakthund. Hadde du sport meg samme spørsmålet for tre år sida hadde du heilt sikkert fått eit svar. I dag er eg litt meir usikker.

Eg har fleire kursbevis både spor, ettersøk og lydigheit. Han er godkjent ettersøkshund, han har vore brukt til ettersøk og han har vore med to hauster som laushund, og han loser på elgen.

Men i dei fleste sine augo har han for trange søk og han gårpå elgen for hardt.

Eg har dei siste par tre åra oppsøkt alle typer hundemiljø, eg har lytta på meininger, sett på metoder og mildt sagt prøva og feila. Eg har brukt det meste eg har av fritid samman med hunden min på jakt og trening. Folk har skrytt av meg og rosa meg opp i skyene for jobben, mens andre rister på hodet, dømmer hunden nord og ned og sier at eg har øydelagdt den. Eg lytter til alle som vil fortelje meg noko om hund. Så tenkjer eg gjennom det og tek med meg det eg fell for. Eg har funne ut at folk berre må få ha sine mininger, så må eg få finne ut kva som passer for meg og mine. Eg meiner å ha fått med meg at forfattaren av den artikkelen har gode jakthunder. Det vil ikkje seie det samme som at hans mininger er riktige for meg, og at dei vil føre til at eg får ein god jakthund. Men han har sikkert mange tips som er verdt å ta med seg.

Så kva råd står eg at med etter nesten 3 år som hundeeigar. Eg skal prøve å oppsumere.

Bruk tid på hunden din.

Gjer han skogsvandt.

Ikkje still høgare krav en hunden klarer å leve opptil.(alder, modning osv.)

Ikkje vær redd for å spørgje om råd, men ikkje ta alle råd for fakta.

Tenk på åt du skal jakte om hausten, og ha ein hund du kan ha glede av resten av året også.

Finn aktiviteter du og hunden trives med.

Det var nokre av mine råd, det er på ingen måte fakta. Om du vil ha tips til kurs og folk som det går an å ta ein prat med. Send meg ein pm.

Om eg ikkje har ein topp jakthund så har eg kompis som er like glad om eg kjem heim etter 5 min eller 5 timer. Han er glad og vil være med uansett kva vi skal utpå. Han er klar for ein jakttur samme kva tid eg spør. Han er glad for å dele matpakka uansett kva pålegg eg har. Nå ligg han ved stolen min og lurer på om eg ikkje snart kan klø han litt.

Misforstå meg rett, ein hund er ein hund og kan ikkje erstatte eit menneske. Men eg nyter kvart einaste minutt eg får dele med denne karen som lever så totalt i nuet.

 

Noker betraktninger frå ein uerfaren gråhundeigar.

Knotten

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...