Jump to content

CZ 75, ammo


Tjukken

Recommended Posts

Fikk kjøpt med mye ammo når jeg kjøpte min CZ 75.

Ammoen det er snakk om er American Eagle, og CCI Blazer.

Eaglen har standard messinghylser, men det er Blazern jeg lurer på da den har aluhylser.

Tidligere eier sa at den ikke ville mate frem Blazern, men at det gikk greit når en ladet magasinet med annenhver messing/alu

Derfor tok jeg de da de var meget billig....

Men er dette ammo som ikke passer i CZ????

Kan jeg smøre hylsene med olje, eller kan denne ammoen skade eller slite pistolen unødig?

 

Rådløs!

Link to comment
Share on other sites

http://www.blazer-ammo.com/

"Blazer uses aircraft-grade aluminum that's heat-treated to make an economical cartridge case."

Alu hylser er ikke skadelig for pistolen.

Ikke smør noe olje på ammo. CZ skal virke med det meste, men pistolen kan du smøre der metall møter metall.

Og lade annenhver kule med forsjellige ammunisjon, kan jo føre til at du treffer to forsjelllige plasser i skiva...

Forsjellig ammo vil sjelden ha samme treffpunkt.

 

STIG:)

Link to comment
Share on other sites

Barter & snørr osv.

Det er forskjell på Forsvarets miljø ammo og sivil miljøammo.

Mens Forsvaret har stål kjerne i prosjektilet i stedet for bly, for å minske bly forurensning.

Så har man sivil 'miljø' ammo, som fortsatt har bly kjerne, men mer miljøvennlige tennhetter. Disse vil ikke slite løp slik Forsvarets ammo gjør.

Link to comment
Share on other sites

Tidligere eier sa at den ikke ville mate frem Blazern
CCI Blazer BØR gå fint i pistolen din! Blazer leveres både med messing og alu hylse, og skal vel være helt like utenom hylsa. Hvis du kjenner på de med alu hylse vil du merke at de faktisk har et lite oljebelegg 'fra eska'. Det er uansett ikke behov for å smøre ammoen.

Men du bør bruke litt olje på våpenet. Ser litt for ofte helt 'tørre' pistoler som av den grunn også funksjonerer dårlig. Heller en dråpe olje ekstra...

Men siden den er så godt som ny kan det jo være at den fortsatt trenger litt bruk først?

Har du prøvd å skyte bare CCI i den? Hva skjer? (Hvor stopper det opp?)

Gratulerer med ny pistol!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...