Jump to content

FOTOKONKURRANSE - PVAS


PedersensVaabenlager

Recommended Posts

Vi fornyer nettbutikken vår og arrangerer derfor fotokonkurranse for jaktåret 2010.

 

Beste bilde vil bli kåret og brukt i forbindelse av lansering av ny nettbutikk vinter 2011.

Vi forbeholder oss retten til å bruke alle innsendte bilder til profilering.

Vinneren blir kåret her på forumet og vil bli premiert med ett gavekort pålydende kr. 500,-

 

Fortell gjerne kort om jaktopplevelsen i forbindelse med bildet.

Vi vil helst at du sender oss bildet elektronisk, som eget vedlegg til vår mailadresse post@pvas.no

Bildene bør være i jpg-format.

 

Frist for innsendelse 1.desember 2010

 

Ønsker alle jegere en fortsatt god jakt!

 

 

Mvh. Pedersens Vaabenlager AS

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hva med alle innsendte bidrag som ikke blir premiert? Dere forbeholder dere retten til å bruke alle innsendte bidrag uten vederlag. Det har dere ikke lov til. En fotograf,enten han/hun er amatør eller proff,har rett på et økonomisk vederlag når bildet såm han/hun har tatt blir brukt i en offentlig sammenheng.

Jeg har en 2 gang sendt inn bilder til konkuranser. Første gang fikk jeg bronse i NM i naturfotografering..i bladet Villmarksliv.

Andre gang vant jeg en førstepremie i bladet Jakt og Fiske,til en værdi av 3500.-

Like gøy begge deler,å det beviser at mine bilder holder høy klasse i sin sjanger foto.

Så 500.- i gavekort er ALT for lite.

Å det er normalt å premiere nr 1 til 3...

Link to comment
Share on other sites

Nå er dette heller ingen prestisjefylt konkurranse.

Det er rett og slett en forholdsvis enkel konkurranse, for forumets medlemmer, ikke nødvendigvis ett sted som vil ha tusenvis av seere.

 

Vi forbeholder oss retten til å kunne bruke bildene som blir sendt inn, og fotograf blir selvfølgelig kontaktet om det blir aktuelt å bruke bildet for evt. kjøp av enkelte bilder.

Beklager det ikke ble spesifisert.

Link to comment
Share on other sites

Det er rett og slett en forholdsvis enkel konkurranse

 

Vil heller si at det er en enkel måte å få gratis bilder på...

 

 

"Vi forbeholder oss retten til å bruke alle innsendte bilder til profilering"

 

Jobber som fotograf selv, og er ikke særlig begeistret over slik som dette.

Link to comment
Share on other sites

Hva med alle innsendte bidrag som ikke blir premiert? Dere forbeholder dere retten til å bruke alle innsendte bidrag uten vederlag. Det har dere ikke lov til.
Nåda, selv om jeg er enig i at betingelsene er alt for dårlige til at jeg ville sendt inn noe bilde (en mikroskopisk sjanse for et gavekort på 500,- kr mot at arrangøren kan bruke bildet mitt fritt? Nei takk!), tror jeg du tar feil i lovligheten. Jeg kan ikke forstå at det er ulovlig å overtale folk til å gi fra seg bilder ganske gratis.

 

På generell basis: Et skambud er ikke ulovlig. Bare uhøflig og sleipt.

Link to comment
Share on other sites

Nå har det seg slik at vi ønsket å også gi amatørfotografer mulighet til å delta i en enkel konkurranse på ett relativt lavt nivå.

Hadde vi villet ha profesjonelle foto's fra fotografer hadde vi bedt om det, og kjøpt bilder vi ønsket å bruke.

Det har vi gjort ved flere anledninger tidligere.

 

Her har vi nå da ønsket bidrag fra vanlige folk, som kan gi sitt bidrag i en konkurranse, og få bildet sitt profilert gjennom vår butikk. Det er på ingen måte ment fra vår side å tråkke på noen, hverken profesjonelle fotografer eller andre som måtte ha en mening om saken. Om man mener premieverdien er for lav.. javel, lav vær å delta da vel.

For noen kan det kanskje være oppmuntrende nok i seg selv å vinne konkurransen.

 

Det har kommet inn bidrag i denne runden, og vi har hatt veldig positiv respons ved tidligere konkurranser.

Link to comment
Share on other sites

Nå har det seg slik at vi ønsket å også gi amatørfotografer mulighet til å delta i en enkel konkurranse på ett relativt lavt nivå.
Det er selvsagt prisverdig. Men det er mange nok sånne konkurranser der arrangøren "forbeholder seg retten" til å bruke innsendte bidrag fritt. Sånt smaker ikke helt godt, for å si det sånn. PVAS kunne lett ha kommet rundt dette problemet ved å skrive noe sånt som "innsendte bilder kan bli forespurt brukt i kommersiell virksomhet, noe som vil skje etter godkjenning fra fotograf og med honorar etter gjengs satser". Eller noe slikt. Eller noe som ligner.

 

Da, serru, ville man kanskje sluppet denne typen sutring fra oss som ikke ønsker å underby seriøst arbeidende fagfolk ved å gi fra oss de få blinkskuddene våre for knapper og glansbilder ;)

Link to comment
Share on other sites

... og det er beklaget i tidligere post at det ikke ble gjort tydelig, vi ønsker selvfølgelig ikke å "stjele" jaktminner til fritt bruk.

Vi ønsker å kunne BRUKE bildene, ikke EIE dem - mulig det ikke ble gjort tydelig nok, og det er som tidligere sagt beklaget.

I tidligere konkurranser har vi kontaktet fotograf og kjøpt bilder for en og annen sum eller byttehandel av varer.

 

Vinnerbildet er tiltenkt brukt som header i lansering av ny nettbutikk, så naturfoto, jaktfoto osv er det vi ser for oss som vinnerbilde. Stikkord er jaktsituasjon, skuddsituasjon, dyr, natur.

Private bilder av felt dyr er rikelig mottatt, men kanskje ikke helt det vi ønsker å bruke.

 

Vinnerbildet blir kåret av oss ansatte på PVAS, derav vår daglige leder har utdannelse innen foto.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...