Jump to content

Kan slettes!


Preeben

Recommended Posts

Da er jeg veldig nysgjerrig på hva du søkte på... et enkelt søk på "import tillatelse" fikk opp masse poster.

 

bla. viewtopic.php?f=15&t=19775

 

Hvor skal du importere fra? Bare kontakt butikken og spør om de i det heletatt sender våpen ut av landet...

 

huntershouse.dk gjør det iallefall

Link to comment
Share on other sites

KAN NOEN HENVISE MEG TIL NETTSIDER?! Ikke bare mase om hvor mye jeg liker papirarbeid eller ikke! Faen, trodde dette var noe seriøst.

 

 

Ja, nå får vi virkelig lyst til å hjelpe.... :roll:

 

prosedyren på import fra USA er ett tema som dukker opp iallefall månedlig (eller oftere), og står beskrevet i linkene/søkene som er oppgitt.

Gidder du ikke sjekke/klikke på de,.... vel, da får du klare deg selv....

Link to comment
Share on other sites

Nå får du ta en pustepause - Ikke gidder du å lese det som er skrevet om import av våpen tidligere, ikke gidder du å ta inn over deg informasjonen om prosessen ved import av våpen fra USA fra oppegående personer som du får. I tillegg "SKRIKER" du og bruker banneord når du ikke umiddelbart får den informasjonen DU krever, etter å ha gitt bidratt med høyst ufullstendinge inngangsverdier på hva du ser etter.

 

Jeg kan ikke annet enn å gratulere og ønske lykke til...

Link to comment
Share on other sites

Nå er det jo heldigvis sjeldent folk går så høyt ut på banen her på forumet, men jeg synes nesten det er enda viktigere å smekke til litt over fingrene så fort som råd er. Slikt har lett for å spre seg som ringer i vannet om man ikke reagerer, faktisk er mye av de problemene vi har i dagens samfunn ett resultat av at "folk" ikke sier i fra hvor skapet skal stå. Og med Sluttstykke og andre forum friskt i minne, mener jeg i fullt alvor at linjalen over neglerota er å foretrekke. :wink:

 

P.s. Men jeg er ikke for å svare kun for å irettesette, man må også komme med ett konstruktivt svar på spørsmål på samme tid. Viss ikke blir vi kun ett suttre kor uten moralsk slagkraft, nå er dette off topic. Men jeg antar at trådstarter er inteligent nok til både å ta tegningen om omgangstone, og at våpen eksport fra usa er vanskeligt og fryktelig tidkrevende. Spesielt når man har Sverige og Danmark rett utenfor stuedøra, med velprøvde og fungerende løsninger.

 

Men vi har glemt å nevne en ting, reklamasjoner på våpen til usa. Ja det kan man bare glemme (grunnet problemene med å få våpenet inn og ut derifra), det er heller ikke så enkelt med kjøp i norden heller. Men der er det mere snakk om tidsaspektet enn om det er muligt.

Link to comment
Share on other sites

Gebyret er nå $250 ikke 200.

 

Eller mer...

YOU ARE RESPONSIBLE FOR SHIPPING AND HANDLING AS WELL AS AN EXPORT LICENSE FEE OF $300 USD.

 

 

 

 

US State dept sier det er $250.....

The additional fee will be determined by multiplying $250 times the number of applications for which DDTC has reviewed, adjudicated or issued a response during the twelve-month period ending 90 days prior to the expiration of the current registration.

http://www.pmddtc.state.gov/registration/fee.html

 

Så enten er US State dept sin side feil, eller så er det eksportøren din som svindler deg.....

Link to comment
Share on other sites

De fleste eksportører opererer med to gebyrer.

Det tar det på 250 som de sender til US State og ett for papirjobben.

 

Tar de "EXPORT LICENSE FEE OF $300 USD" pluss ca 15% (eller minimum 150USD) som er vanlig, er det svindel.

 

 

kun $300 for alt, er billig. men er uansett unøyaktig beskrevet da det gebyret er 250. De burde isåfall si EXPORT LICENSE FEE OF $250 USD plus an application fee of 50 USD eller noe slikt....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Noen tanker ang det med import.....

 

som på de fleste andre produkter burde det vel være en tanke med de garantier og reklamasjonsrettigheter vi har her i norge kontra det å skulle handle i usa eller danmark for den saks skyld... etter norsk forbrukerkjøpslov har man 5 års reklamasjonsrett... det kan man jo bare glemme ved egenimport... så de kr man "sparer" kan fort bli dyrkjøpte ved import...eller ??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...