Jump to content

Hvilke hundekløver kan anbefales?


johals

Recommended Posts

Har bare et lite spørsmål. Har en grå elghund på 1/2 år nå, en kraftig og rasktvoksende tamp. Den er allerede over 15 kg nå.

Men jeg lurer altså på om jeg kan bruke kløv på den til sommeren, altså når den er litt over 1 år? Jeg må jo uansett begynne med lett kløv, men kanskje ikke så lurt å overbelaste den når den er så ung?

 

Takker :)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Angående merker har jeg ingen aning.

Men en kløv er et bæreverktøy. Alle vet hvordan det er å gå med en vond sekk - så ift. størrelse og type er det en løsning i mine øyne: Ta med bikkja til forhandler og prøv - og reis gjerne til forskjellige forhandlere og prøv ulike typer.

 

 

Støtter Jaktlykke 100% ift. belastning.

Selv om hunden er stor og robust for sin alder, har han antagelig nok belastning på muskler og ledd allerede. Det er kjipt å sitte med en hund med plager om 4-5 eller 6-7 år, fordi jeg selv ikke var tålmodig nok med belastninger...

 

Lykke til med jakttrening og trasseperiode ;-)

Link to comment
Share on other sites

Laika har meget gode kløver.

 

Det eneste jeg vil anbefale er å styre unna billig-kløvene. Bortsett fra der, det viktigst at den passer hunden. Prøv den gjerne på med vekt i. Se at reimene har ei fornuftig plasering. Felles'en leverte ei stund en variant der fremre reim gnagde sår i armhulene på hunden. Ikke særlig gunstig på lengre turer..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...