Jump to content

Forhandler av Ruger Mini-14


pumpehagle

Recommended Posts

Er det noen forhandler av Ruger mini 14 her på østlandet( Oslo området)?

Har desverre en godkjent søknad som svir i hånda.

uff a meg..

det er grusomt er det ikke? Dumme dumme våpenkontoret som bare innvilger søknader 8)

 

du kan prøve practac også ;-)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
  • 8 months later...

Nå bumper jeg en gammel tråd som ikke har vært i bruk siden mars, men anser det som bedre enn å lage ny i hyttogpine.

 

Hvem selger mini 14 nå til dags?

Markedet ser jo ut til å være støvsugd for både brukt og nytt. Havner en på finn i ny og ned, men de forsvinner gjerne like fort som de dukker opp.

Skulle gjerne hatt en ss med sort synt stokk, noe søilen vil ha 8,7k for når de får dem inn i fremtiden. Det er en del høyere enn prisene jeg så tidligere i år hvertfall, er dette pga stor etterspørsel?

Noen tips? :|

Link to comment
Share on other sites

Nå bumper jeg en gammel tråd som ikke har vært i bruk siden mars, men anser det som bedre enn å lage ny i hyttogpine.

 

Hvem selger mini 14 nå til dags?

Markedet ser jo ut til å være støvsugd for både brukt og nytt. Havner en på finn i ny og ned, men de forsvinner gjerne like fort som de dukker opp.

Skulle gjerne hatt en ss med sort synt stokk, noe søilen vil ha 8,7k for når de får dem inn i fremtiden. Det er en del høyere enn prisene jeg så tidligere i år hvertfall, er dette pga stor etterspørsel?

Noen tips? :|

 

(Jeg kan ta feil, men) da vet ikke jeg hvor du har sett priser. Før Utøya var det vel ganske beint 10 store hos våpensøilen, og da jeg gav snaue 8k rett etter for min synes jeg egentlig det var helt greit :) Og siden du er ung og sikkert (tilgi mistanken) ikke har prøvd en før, så må jeg si at JEG er kjempeskuffet over presisjonen, også for å være Mini 14. Det er og blir den ene rifla jeg bare hater å elske! Det går en måned-to mellom hver gang jeg helt plutselig ikke klarer å slutte å tenke på den, og bare må ta meg en ny runde! "Alle" snakker om bedrøvelig presisjon på rundt ti cm av gamle mini'er og gjerne litt mindre på nyere (som min), men jeg klarer bare ikke å samle skuddene under 20-30cm (som er altfor dårlig for jakt)!!! Åpne som optiske sikter. Synes jeg gjorde det bra en dag med noe uprøvd AE 55gr og fikk alle godt innafor prøven i hvertfall...ladet opp med 75gr HPBT (Partizan, I know) og presterte.........å sette samtlige skudd RUNDT killzone! På 100m! Med kikkert! Ikke ÉN treff! ((Jeg har store mistanker til at dette bare gjelder min rifle spesielt og kommer nok til å spørre en kammerat i miljøet om han vil prøve den for meg, men jeg ville dele historien.)) Og selv om alle disse tingene skjærer seg, så klarer jeg bare ikke la vær å kjøpe 140-pakker SB og skyte åpne sikter på leirduer på myra (på banen), og elsker den!

 

Har du disse samme preferansene, og råd til å eie ei rifle du kanskje også selv finner ut at du ikke kan bruke til jakt engang (som meg, foreløpig), så er det løp å kjøp, og det mener jeg!! Makan til børse finnes ikke, og er et absolutt must! MEN, har du ikke råd, og kanskje litt trang jaktgarderobe, så hadde jeg kanskje heller kikket i retning .30-.30 lever action, Ruger- eller Steyr Scout i .223 (kanon rifler!) eller noe som rett og slett passer deg perfekt, når du først må ut med såpass mye for rådyr/reve-børse, om det er som er planen :)

 

Håper mine synspunkter blir sett på som bare nettopp det, MINE synspunkter :) Og lykke til, den søknaden blir nok ikke gammel! ;)

Link to comment
Share on other sites

Ei benkrifle er det nok ikke, men en egenspredning i rifla på 30cm er en reklamasjonssak. :shock:

 

Når jeg jakter storvilt sørpå jakter jeg på meget trange rådyrposter, så trange at jeg ville påstått at et våpen tilsvarende glock kunne vært forsvarlig om det hadde vært lov (se bort ifra anslagsenergien). Nei, slapp av.. jeg er ikke ute etter texasskyting på rådyr. Storviltprøven ser jeg heller ikke på som noe problem.

 

Etter at jeg for halvannent år siden idiotiet meg på pistolbanen for første gang har jeg blitt helt forelsket i både jernsikter og halvautomatiske våpen. Derfor har jeg etterhvert funnet ut at jeg har et stort behov for en mini 14.

Fornuftig smelljern står allerede i skapet.

Selv om lærlinglønna er lav, er prisen på nudler enda lavere.

Alt handler om prioriteringer... kos dere med skrikerungene. 8)

 

Ønsker ikke å erverve en target for øyeblikket da det fører til flere tiltak og kostnader enn nødvendig. Pappa betaler desverre ikke.

Link to comment
Share on other sites

Hehehe, du virker som en fornuftig oppegående kar ;) Lykke til med Mini'en, du kommer til å angre så mange ganger, men heldigvis elske den dobbelt så mange! :)

 

Og on topic; ring våpenforhandlerene, det måtte jeg gjøre. Alle trodde alle var skrapt i området (Bergen), og Våpensøilen som importerer sa at det sto en palle på vent pga eksport stopp fra statene, så de hadde en lang venteliste, men skrev meg opp. Det som skjedde var at jeg ringe en annen forhandler, og de hadde en på lager som hadde stått der en stund, ingen som visste at de hadde, så ingen hadde kjøpt den, enkelt og greit :) Så hiv deg på telefonen og ikke stol på nettet, hør med forhandlere over hele landet, er det en ting de er mer glad i enn våpen så er det penger, så de sender fort avgårde når folk har innvilget søknad, spesielt med et muuuuuulig forbud i fremtiden :(

 

Lykke til, du kommer ikke til å angre!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...