Jump to content

Garmin astro dc 30, hundevest til senderen.


Sauer3000

Recommended Posts

Hei. Jeg vurderer å kjøpe den "nye" hundevesten til garmin astro senderen.

http://www.abcfritid.no/produkt/hundeve ... astro-dc30 Ser også at andre som landrø m.m selger produktet.

 

Har fra før av signalvesten fra Jægeren tilpasset " gamlesenderen dc 20" . Vell og bra, men etter 4-5 turer var det bare en lørve under og totalt ubrukelig.

I fuktig snø klumpet det seg snø under vesten, ved forbeina, slik at hunden ikke klarte på løpe mer.

 

Det jeg nå lurer på er holdbarheten på spennene i lyng og ikke minst når snø, vann og kulde "fryser" fast i spennene.

 

Erfaringer og kommentarer.

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte en tilsvarende fra sverige for er år siden.

Fin som markeringsdekken, men med sendern på toppen blir den topptung og sklir med på siden. Hvis den skal sitte stabilt må den strammes så det blir ubehagelig for bikkja. Burde vært sydd inn.gummi langs siden så tror jeg den hadde sitti bedre. Bruker den på Finsk spets. Sendern henger fortsatt rundt halsen.. Tenkte jeg skulle se om jeg får modda dekkenet litt..

Link to comment
Share on other sites

Har brukt en slik vest på dachs. Altfor topptung, vreid seg slik at senderen ble hengende på siden av hunden. Hunden var da tydelig hemmet av vesten og signal fra gps ble dårligere. Muligens den kan strammes mye hardere, men det må bli veldig ubehagelig for hunden.Kan derfor ikke anbefale den.

Muligens bedre på større hunder, kvaliteten ellers virket bra.

Noe høyt priset!

 

Mvh

Torstein

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte min hos www.jakto.se og har kun en negativ ting og si, og det er ikke om vesten, men halsbåndet.

Etter å ha vært stappa inn og ut gjentatte ganger en hel høst, så blir nylonen i halsbåndet mykt og det detter ut etter hvert.

Var nødt til å lage en anordning for å holde halsbåndet på plass. Den orginale festeanordninga holdt ikke mål etter mye bruk.

 

Samme pris i Sverige, men fratrekk på kurs + at det sendes fraktfritt.

Link to comment
Share on other sites

Bruker en slik på min hund:

33618_441783091834_529276834_5787648_6652278_n.jpg

 

På bildet har hunden en AStro 30 og en Contact GPS i vesten, Astroen er også meget bra men mangler losindikator, noe jeg savner skulle jeg hatt den.

 

Tror faktisk vesten er bedre på hunden en halsbåndet.

 

Den fungerer veldig bra.

Jeg har Contact GPS, med den har kontakt med hunden i hele Norge og Sverige, den har også losindikator, kart får jeg ned på mobiltelefonen min som oppdateres akkurat som GArmin .

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte min hos http://www.jakto.se" target="_blank og har kun en negativ ting og si, og det er ikke om vesten, men halsbåndet.

Etter å ha vært stappa inn og ut gjentatte ganger en hel høst, så blir nylonen i halsbåndet mykt og det detter ut etter hvert.

Var nødt til å lage en anordning for å holde halsbåndet på plass. Den orginale festeanordninga holdt ikke mål etter mye bruk.

 

Hei! Har du et bilde av vesten din som viser greit hvordan den nye festeanordninga er? Problemet med at halsbåndet detter ut kommer sikkert til å dukke opp for flere av oss andre også jo mere vestene blir brukt.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
  • 2 weeks later...

fosse: -Kjøpte en ny vest i vinter. Husker ikke hvor jeg kjøpte den, men tror kansje det var hos Jaktfall. Den er nesten lik den jeg hadde før (og den du fosse linker til) Forandringene som er gjort på den nye er at en borrelås holder halsbåndet på plass i tillegg til hullet som antenna tres igjennom. Strikken som går under buken på hunden er også av bedre kvalitet. Har brukt vesten mye, og er meget godt fornøyd.

Vet ikke om den vesten du linker til har de samme forbedringene som den nye vesten min?

Link to comment
Share on other sites

Forandringene som er gjort på den nye er at en borrelås holder halsbåndet på plass i tillegg til hullet som antenna tres igjennom. Strikken som går under buken på hunden er også av bedre kvalitet. Har brukt vesten mye, og er meget godt fornøyd.

Måtte hente dachsen idag da den ikke kom tilbake etter dagens los. Signalene ble også ustabile på slutten.

Viste seg at strikken under magen var ramlet av (borte?) Vesten hang under magen på dachsen kun etter halsen. Hunden hadde da problemer med å gå da vesten kom i veien.

Har tidligere hatt problemer med at vesten blir for topptung med Dc 30 og vrir seg rundt på siden.

Bruker nå dc20 og vesten er ikke lenger topptung. Skal nå erstatte manglende strikk med nylonreim og se om det holder.

 

Noe skuffet at en vest til 690kr må modifiseres for å fungere. Virker som at vesten fungerer bra på elghund og så har de formisket til dachsstørrelse uten å teste noe mer.

anbefaler heller my way vesten som sitter bra på dachsen.

 

mvh

Torstein

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...