Jump to content

hagle og cronograf, noen tips?


Ole_Netland

Recommended Posts

har en plan om å få testet litt hagle ammo denne eller neste uka for har noe fri midt på dagen, og tenkte da å måle hastigheten når jeg først er i gang.

 

Noen som har erfaringer med måling av hastigheter på hagleskudd? noe spesielt jeg må ta hensyn til? har ikke tenkt å bruke pinner og skjerm over, men feks hvor høyt over anbefales det å skyte, og hvor langt forran bør cronografen stå?

 

 

Testen vil bli se på dekning samt hvor mye de sprer. kanskje ett par forskjellige hold. choke blir M full og super full.

har noen gamle patroner som skal sammenliknes med de nye ( bly VS stål/bhismuth)

 

og nei, kommer nok ikke til å skyte stål i super full trangborring, full er derimot merket med steel

Link to comment
Share on other sites

Vanskelig å få til 1,1 meter med "hjemme kronograf". Her gjelder det å prøve seg frem, tipper du havner på 1,5-2 meter. Se etter konsistente målinger og vær obs på at du mister endel fart bare på de første meterne.

 

Cluet er at søylen og waden skiller lag og kan forstyrre målesekvensen, for liten avstand så blander kruttgassen seg inn i det hele.

 

Vet flere som ikke har fått til CED kronoen på hagleskyting, meg inkludert.

 

PS, uansett hvor riktig du gjør det vil dine data avike fra "proft utstyr"

 

 

-L-

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...