Jump to content

Lerduekaster


Pedern

Recommended Posts

Siden jeg er helt grønn på det meste som omhandler skyting og utstyret dette krever er det helt vidunderlig at jeg kan bruke kammeret til å bli litt klokere :D Denne gangen er det lerduekastere jeg trenger litt hjelp med.

 

Fungerer de billige kasterne til 500-800kr greit til moderat bruk, sånn som denne http://www.wingevapen.no/index.php?id=5598 Eller må man opp i en, skal vi si, litt høyere prisklasse for at de skal fungere smertefritt og faktisk kaste duene etter et par års bruk...?

 

-Pedern

Link to comment
Share on other sites

De to kasterene som er aktive i tråden er jo betjeningsmessig akkurat like så ser ikke helt problemstillingen :wink:

 

Begge har "avtrekk" som styres med snor. Den kan du feste i beinet eller ha noen til å dra i om du ikke bare vipper til kastearmen med tåspissen

Link to comment
Share on other sites

Ja de to kasterne fremstår som tilnermet like. Men det jeg lurte på var om disse er praktiske å bruke alene, hvordan holdbarheten er på de, og hvor bra de kaster. Kontra de litt dyrere kasterne... Om det er noe å satse på.. eller om det rett og slett bare lønner seg å spare litt mer penger og heller kjøpe en litt dyrere en..

 

Ble det litt klarere da..? :oops:

 

-Pedern

Link to comment
Share on other sites

Lim fast med loctite og trekk til alt av skruer og muttere før du starter! Har en slik og den funker som juling med snor rundt foten som du trekker av med. Største utfordring er å få den "fast" nok i bakken, eller hvordan du nå monterer den. stor forskjell i hastighet og kastelengde alt etter hvor godt den er forankret i moder jord!

Link to comment
Share on other sites

Har en sånn som det er linket til fra Depoet her. Funker veldig bra den og har selv ikke hatt noe problemer når den har vært i bruk. Det eneste du må passe på er at den er festet veldig godt til bakken eller skrur den fast i noe tungt. Ellers funker det dårlig. Duene knuses av seg selv eller går bare noen få meter osv... Men så lenge den står som limt til bakken funker den utmerket!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en hjemmesnekra en, i kryssfiner selvfølgelig, med strikkmotor. Tok ikke så lange tia å lage heller. Men med de prisene det er snakk om her hadde jeg vel gitt f tror jeg, ehm nei fornuftige mennesker hadde gitt f. Jeg bruker den kryssfineren jeg har.. :roll:

Skal se om jeg får tatt et bilde av den neste gang jeg er hjemme hos fader’n. Kaster fem duer i slengen, eller var det seks. Det ble plutselig ikke tilgang til det stedet vi brukte den så det har blitt noen år siden nå. Med pumper, og halvautoer er det jo gøy med litt flere leirduer. :D

Link to comment
Share on other sites

Eg vil ikkje annbefale de billg kasterene, eg mener det er noe makkverk. blir noe bedre når man fester de i gammel bilfelg ja.

Kjøpte meg ein litt dyrere kaster av wingevåpen i vår og den er eg fornøyd med. med sitteplass og veldig lett og lade.

Vil heller bruke handkaster i stedet for de billig kasterene.

Samt handkaster får skikkelig opp farten på duene om man vil :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...