Jump to content

lerdue og jakt ammo til kaliber 16


chris3103

Recommended Posts

hei jeg har et gaaaanske stort problem. jeg fikk en hagle av faren min i gave en kal 16 men det finnes nesten ikke ammo å få kjøpt til den! hvertfall ikke lerdue ammo... den er av eldre modell så jeg vet ikke hvor bra det er å bruke stål for å si det sånn fint hvis noen av dere viste hvor jeg får kjøpt det eller det jeg trenger for å lade selv :D tusen takk

ps: jeg bor i oslo

Link to comment
Share on other sites

Petter Sannnes på Åndalsnes har lerdueammo i kaliber 16. Litt langt å reise for ammo kansje...? :) Gamebore Jaguar 26 gram. Tror de koster 75kr for 25 patroner. Jaktammo finner du nesten overalt, Eley 16/65 og 16/70. Nordskog har Kent Tungsten-Matrix (svindyr, men suveren!)

Link to comment
Share on other sites

tenkte det var lite poeng å starte en ny tråd når man har en så lik men eg vill gjerne stille spørsmålet hvorfor holder kal 16 på å dø ut etter det jeg har hørt er det den kalibern som har best forhold mellom krutt og haggel og det er en ypperlig som funker til alt de som ikke vill ha så mye rekyl de so vill ha mye rekyl de som vil skyte tungskutte ting letskutte osv den er en super kompromiss så hvorfor slutter fabrikkene å produsere den?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Jada, er medlem der. Store mengder ladedata for f.eks cheddite og fiocchi hylser, som er det vanligste å få tak i her i landet. Ellers selger midway wads, hagl og slikt. Krutt har hjemmelading- trond alvestad, og winge våpen i moss.(Hodgdon, plenty ladedata)

Ellers kjøper jeg komponenter fra siarm i italia til en brøkdel av prisen her i landet.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

I Trondheim området har de okey utvalg med ammo til kal. 16. Dette er da helst bismuth og jakt ammo. Jeg som bruker kal. 16 til jakt har ingen problem med å finne ammo, men du må betale litt for d. Du kan jo ta deg en tur over til Sverige og kjøpe bly, men d er jo en risiko med det!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...