Jump to content

Hjelp til ICOM jaktradio/MSA Sordin


chkongen

Recommended Posts

Eller du kan velge en annen metode, som jeg synes er mye mer fleksibel. Kjøp en vanlig ørebøyle, og bruk hørselvernet ditt utenpå denne. Da kan du være på nett, selv om du vil ta av deg hørselvernet og lufte ørene litt. Praktisk på transportetapper til og fra post f.eks. Jeg har selv brukt denne løsningen i flere år, og det fungerer supert. Jeg har gjort dette med to forskjellige Peltor-hørselvern. Det fungerer sikkert bra med Sordin også.

 

En slik bruker jeg:

 

http://www.abcfritid.no/produkt/icom-pro-d30l?c=kommunikasjon

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Eller du kan velge en annen metode, som jeg synes er mye mer fleksibel. Kjøp en vanlig ørebøyle, og bruk hørselvernet ditt utenpå denne. Da kan du være på nett, selv om du vil ta av deg hørselvernet og lufte ørene litt. Praktisk på transportetapper til og fra post f.eks. Jeg har selv brukt denne løsningen i flere år, og det fungerer supert. Jeg har gjort dette med to forskjellige Peltor-hørselvern. Det fungerer sikkert bra med Sordin også.

 

En slik bruker jeg:

 

http://www.abcfritid.no/produkt/icom-pro-d30l?c=kommunikasjon

 

 

 

Tiltredes - har aldri brukt den medfølgende pluggen fra Sordin, har havnet i "kjekt å ha - kan jo få bruk for" skuffa.

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke hva som er hva jeg, men på mine Sordin så fulgte det med en ledning med vanlig 3,5mm Jack(plugg) i hver ende.

Denne funker meget godt på alt vanlig utstyr. Jeg bruker den på Icom sin standard mic og kan bruke den rett på radioen om jeg vil. Det funker også helt greit opp i mot Yasu VX170 og dens applikasjoner.

 

Er det noe spesiellt ut over det som er maest vanlig når det gjelder slikt, så må du nok kontakte forhandleren av slikt, slik at du i allefall kan få navnet på den pluggen som må være i den ene enden. Så kan du søke litt på nett, eller helt enkelt kjøpe den hos forhandleren hvis han har.

Personlig liker jeg å få lyden inn på hørselvernene, da det er en meget behagelig lyd som kommer på begge ørene. Men jeg bruker det mest hvis jeg sitter stille.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...