Jump to content

Klassisk revolver til SWS bruk (ny-produserte)


Callandor

Hvilken produsent foretrekker du?  

31 members have voted

  1. 1. Hvilken produsent foretrekker du?

    • Colt
      11
    • Ruger
      15
    • Uberti
      5
    • Pietta
      0


Recommended Posts

Ok, litt vanskelig til tider å bestemme seg for våpen.

Ett medlem i min lokale SWS klubb, står i prosessen med å kjøpe seg nye revolvere.

Hun vil ha 1873 SAA. Valget står mellom dagens produksjons modell fra Colt, Nypris i Norge, ca 15000.

Og Uberti.

Hun liker da ikke Ruger sin Vaquero, selv om denne vil da være det helt klart beste valget

med tanke på levetid osv.... Også har Ruger sluttet å produsere med 7,5" pipe.

 

Noen av dere kammerater som har Colt "3. gen" 1873 SAA revolvere, og kan dele litt av sin erfaring med disse?

 

Uberti har jeg stor kjennskap til selv, og kan si meg fornøyd med mine.

 

Callandor

Link to comment
Share on other sites

Hei. Hadde en Colt merket NRA 1971. 45 colt. Den var lett å få gode samlinger med ved hjemmelading. Pipen og sylinder var blanke som speil innvendig, noe som er sjelden idag. Eneste skår i gleden var at jeg har mistanke om at den var italiensk produsert, og satt sammen av Coltfabrikken.

Link to comment
Share on other sites

Hvilken klasse skal hun bruke revolverne i?

Hva er det hun ikke liker med Vaquero?

Er kaliber bestemt på forhånd?

Er det ønske om 7,5"løp?

 

Jeg har ikke drevet med SWS skyting så lenge, men jeg liker:

-Ruger Black Hawk med 4 5/8" løp .38spes. til cowboy klassen.

-Ruger Vaquero med 5,5" løp .38spes. til duelist klassen.

-Uberti 18et eller annet i .45Lc til Frontier Cartridge og Classic Cowboy klassene.

 

Men jeg er som sagt nybegynner og har nok ikke fullstendig oversikt over alle faktorene man muligens bør ta hensyn til.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor i alle dager vil hun ha 7,5" løp???

Nu vel, jeg ville anbefalt å teste New Model vaquereo med 5'5" løp, ellersw er det ingben grunn til å kjøpe Colt fremfor Uberti om det ikke er skrekkelig viktig å ha en liten hest inngravert på ramma.

ANg kaliber så er det mulig at det kan være lurt å ta hensyn til kaliber på rifle en ønsker å bruke også.

Link to comment
Share on other sites

Det noteres at du mangler Beretta Stampede her.

 

stampede-inox.jpg

 

Denne gunneren fåes i de vanlige kalibrene og med diverse overflatebehandlinger og har de obligatoriske tre klikkene når man spenner hanen.

 

Anbefales varmt, jeg valgte 5.5" .45 Colt, svarte bakelittgrep og rustfri, nikkellignende finish, som gjør det litt greiere å skyte svartkrutt med den når man føler for det.

Link to comment
Share on other sites

linken jeg la inn var vel på noen marlin rifler ja. Men de hadde også Beretta stamped. Det jeg lurte på var om noen hadde handlet av dem. og om de var å anbefale. jeg får byggd en rifle hos en våpensmed i Montana. Og siden jeg uansett må betale et firma for exportering av det våpenet. tenkte jeg at jeg kunne se litt rundt å fått noen andre saker hjem også på samme lisens. Desverre så er tilgangen på våpen brukt innen SASS / CAS ganske glissent her i kongeriket. Det er jo ganske mye forskjellig som finst rundt omkring i verden som ikke kan fåes kjøpt her hjemme.

Link to comment
Share on other sites

Nå er jeg ikek helt enig med deg i det one shot :wink:

Men det er nok dårlig med Beretta Stampede'r i kongeriket. (men det er npå uansett en rugerifisert uberti...) så det er nok neppe noen krise.

Men jeg gir jo gjeren råd og tips om det er noe spesielt du er på utkikk etter.

Hadde jg hatt muligheten ville jeg kjøpt et par med rugere vaquero og fått dem trimmet av en av de mange annerkjente smeden "over" there når du uansett skal importere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...