Jump to content

klikkpatron-jakt utenfor jaktid?


dalla

Recommended Posts

haha :) Tror nok fort det kan bli litt misforståelser.. hvis du skulle møte på noen som ikke er klar over det. Men hvis du har grunneiers tillatelse er det vel ikke ulovlig :wink:

 

Men det er nok bedre trening med en leirduekaster, finn dere en plass i skogen (der du/dere har lov til å skyte). Ta på deg jaktsekken (slik at du får samme anlegg som under jakta), og evnt "quickshooter reim" hvis du bruker det. Så starter du noen meter bak kasteren å går mot/vedsiden av den. Så får du kameraten din til å sende ut ei due eller to, i en vilkårlig retning :) Når du minst venter det :lol:

 

Det er god trening, for da står du ikke i "riktig" beinstilling når dua flyr, så det blir mye mer realistisk, en bare å stå klar å skrike JAAA mens du står i riktig stilling med hagla klar...

Link to comment
Share on other sites

haha :) Tror nok fort det kan bli litt misforståelser.. hvis du skulle møte på noen som ikke er klar over det. Men hvis du har grunneiers tillatelse er det vel ikke ulovlig :wink:

 

Men det er nok bedre trening med en leirduekaster, finn dere en plass i skogen (der du/dere har lov til å skyte). Ta på deg jaktsekken (slik at du får samme anlegg som under jakta), og evnt "quickshooter reim" hvis du bruker det. Så starter du noen meter bak kasteren å går mot/vedsiden av den. Så får du kameraten din til å sende ut ei due eller to, i en vilkårlig retning :) Når du minst venter det :lol:

 

Det er god trening, for da står du ikke i "riktig" beinstilling når dua flyr, så det blir mye mer realistisk, en bare å stå klar å skrike JAAA mens du står i riktig stilling med hagla klar...

 

Det skal jeg prøve, hørtes veldig smart ut, takk for tips :)

Link to comment
Share on other sites

To tips.

 

1: Håndkaster. En som ikke kan å bruke den vil kaste duer i hytt og gevær. (høh høh høh)

En som kan å bruke den vill kunne kaste duer i hytt og... ja... med vilje.

 

2: Min far bodde en gang i Bergen. Han sto da ved vinduet på hybelen sin med hagla og klikkpatroner og kastet den opp til

skuldra hver gang en måke fløy forbi. Nå vet ikke jeg hvordan du bor, men kanskje det funker.

Link to comment
Share on other sites

Så lenge du har grunneiers tillatelse er det ikke noe ulovlig i det du ønsker. Om noen har vanskeligheter med det kan du jo bare si at du er ute etter rev/villmink etc. (men med klikkpatroner :lol: )

 

Kampvarg: Om veiving med hagla i vinduet er noe å anbefale det er jeg jammen usikker på.. :roll: Ulovlig, neppe. Men naboer kan synes det ser litt merkkelig ut.

Link to comment
Share on other sites

Altså, det eneste jeg kan si med stor grad av sikkerhet er at OM du går i et rype/skogsfuglterreng utenom jakttid og trener med klikkpatroner OG fuglene plutselig begynner å ramle ned rundt deg så har du et stort problem :!:

 

Ikke nok med at du har brutt jakttidsbestemmelsene (aka. tyvjakt) men du har også brutt loven idet man til jakt bare skal benytte våpen med prosjektil drevet med krutt. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Kampvarg: Om veiving med hagla i vinduet er noe å anbefale det er jeg jammen usikker på.. :roll: Ulovlig, neppe. Men naboer kan synes det ser litt merkkelig ut.

 

Og som bergenser husker jeg og at det ble full utrykking til en fyr som drev på med akkurat det for noen år siden. Viste seg at barnefamilier ikke var så begeistret for folk som drev å viftet med hagle i blokkbebyggelsen :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...