Jump to content

Thompson Center encore pistol med norsk kaliber


Hedmarkingen

Recommended Posts

Hvis du skal velte stålfigurer på ymse hold så høres det ut som om du skal skyte metallsilhuett, og da tror jeg det er på sin plass å informere deg om at lyddemper ikke er tillatt brukt i NMF.

 

Når det gjelder patronen så skjønner jeg ikke helt hva du vil frem til, men ut fra det jeg har lest av dine tidligere innlegg så har jeg en følelse av at du egentlig selv har en formening om hva svaret på spørsmålet ditt skal være.

Er det noen spesiell grunn til at du vil ha et norsk kaliber?

Link to comment
Share on other sites

Tja. et skikelig idiotisk og norsk kaliber hadde vært en 6,5x55 utvidet til 11,25mm.

 

den hadde lidd av vanvittig tynt gods i munningen(hvis man i det hele tatt klarer å ekspandere en 6,5munning til å ta 45-prosjektiler) og null skulder å kamre på, måtte kamret på den ekstermt tynnveggede munningen.

 

eller så kunne du bare kappa ned 6,5-hylsa, og dytta inn 45 prosjektiler og kalt den noe slikt som 11,25x50 eller noe slikt, avhengiag av hvor lang du kappa hylsa. husk å basere den på 6,5-hylsa! baserer du den på 308 eller 30-06 og kaller den ved tommebetegnelser er den allerede funnet opp....

Link to comment
Share on other sites

En har jo disse her da:

 

 

10,75x60,5R LV2

10,75x57R La No.5

10,2x57R LV

10,15mm Jarmann

10,15x61R Jarmann

10,15x60,5R LV4

10,15x61R La No.4

 

Men å oppdrive hylser kan bli problematisk tror jeg..

 

Disse her kamrer iallefall i nesten så og si hva det skal være:

http://www.matchgrademachine.com/gunshop/home.php

Jeg vet ikke om de sender til Norge.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...