Jump to content

Magnum 2 – Pimp my S&W


Lærlingen

Recommended Posts

"Tenker du på å glatte ut humpen nederst på hanen? Jeg har sett de som har det, men er litt usikker på om jeg skal gjøre det? "

 

Ja på en så linjelekker revolver, syntes jeg det hadde vært penere uten denne humpen :D

 

(jeg gav opp etter hvert å få tak i flere dier til star pressa. Søkte hjelp her på forumet, men det førte ingen steder. Norske inportøren skulle ha 750.- pr stk og det ble for drøyt)

Link to comment
Share on other sites

Dette var det eneste jeg hadde fra den vinkelen:

img1575q.jpg

Nå som jeg har funnet laderen til kameraet, får jeg heller ta noen bilder når revolveren er blank og fin og uten fingermerker over alt.

 

Jeg skal ha ut avtrekkeren for å fikse litt på den, kanskje jeg skulle ta humpen også da? :?

Men først skal jeg ut og skyte litt med den i morgen, banna bein om det så er snøstorm!

Link to comment
Share on other sites

Det ble en kjempe tøff og fin Magnum2 revolver. Grattis!!! :mrgreen:

Jeg hadde også sett på den revolveren, men fikk litt kalde føtter, etter at eieren opplyste at den var gjenget i løpet. Men det var jo godt den havnet i gode hender og fikk ett nytt liv hos deg!! :D:D

 

Jeg endte opp med en av de siste S&W 629-8 3/8 som Winge fikk inn til landet. Er kjempe fornøyd med den... :)

Link to comment
Share on other sites

Lurer på om eg skal ta med et par flasker Cognac og min 625 og komme nedover en tur.

:wink:

 

"Ær ikke schickert det bli schå bra arbe etter et par flaschker Cognjack vet du". ;)

 

Jeg fikk skutt litt med den i dag, til tross for snø opp til under armene og litt til, og jeg må si at den er god å skyte med. Med den gamle pipa så ble jeg litt mør og sliten etter rundt 50 .44 magnum skudd, men ikke nå lenger, vekta på pipa gjør mye.

 

Det ble også tid til å sitte litt rundt vedovnen og skravle, og jeg fikk kikket på flere tøffe revolverprosjekter. Og ønsket til ”Brassy” mht bobbingen av hanen står nå på programmet etter og fått kikket på et par som var gjort på den måten.

 

I tillegg så fikk jeg plenty med inspirasjon til både å gjennomføre spesialrevolver prosjektet, samt kanskje en .38 til revolverfelt?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Da har Mag 2 revolveren fått prøvd seg i sin første konkurranse, og første konkurranse var da også DM i mag 2. Dette var en litt tøffere start på sesongen en hva undertegnede hadde ønsket seg siden jeg knapt har fått skutt mer en hundre skudd med revolveren, men det var bare å hive seg rundt.

 

Skyting gikk greit, men det ble to unødvendige bom fordi jeg nok møtte rekylen og trøkte skuddene ned, det ble da fire poeng ut, men det holdt til tredje plass i Mag 2.

 

Men fordi jeg hadde samme poengsum som en annen, og var rangert foran på innertreff skulle det være omskyting i DM. Omskytingen skulle være på kort hold og kun 10 sekunder skytetid uten stans kommando, men med skivefall.

Jeg trodde skytningen gikk som den skulle, men når skivene kom opp igjen hadde jeg nokk engang klart å trøkke et av skuddene ned, skikkelig irriterende nybegynner feil.

 

Men, men, jeg kom til min første omskyting, og er en erfaring rikere, så hvis jeg får anledning til å trene litt mer med mag 2 revolveren, så tror jeg nok vi skal bli riktig gode venner i løpet av sesongen.

:D

Link to comment
Share on other sites

Hadde selv 1 ut i mag 2. Første skudd på siste standplass. Noe grums, som gjorde avtrekk på førsteskudd til nær 20 kg. Ellers reint, men for lite innertreff. Samme antall treff i mag 1 også, men der var antall innertreff mye bedre, for da hadde jeg funnet at det kan lønne seg å få med mer enn bare skiva, slik regelverket er nå :D Regner da med at jeg kan gratulere Hans K. med seieren og du fortjener nok din 3dje med godt mål.

Link to comment
Share on other sites

Med den mag 1 revolveren din så nådde vel løpet helt frem til skivene på enkelte standplasser? :lol:

Det var første stevnet med rangering på innersoner for meg, og jeg syntes faktisk at det var litt skjerpende å ha det i bakhodet under skytingen.

 

Men jeg ser nå at du og Hans også hadde samme poengsum, da skulle dere også ha hatt omskyting om gullet?

Link to comment
Share on other sites

Mulig det skulle vært omskyting, men jeg tenkte faktisk ikke på det og hadde reist. Pytt, pytt :D

Ah, ”walk over”. Jeg sto vel i mitt stille sin og håpet litt på det samme selv da Dag ikke fikk låst ut ammunisjonen sin av bilen til Hans før omskytingen. :lol:

 

Vel gratulerer med sølvet uansett, det kan du jo støpe et par varulvkuler av, gull fungerer ikke til slikt har jeg hørt.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke minste tillatte skytetid ved omskytinger 15 sekunder ?

Jo, det står så i reglene, og jeg burde vel ha sagt noe, men tro det eller ei så ble jeg nok rammet av et sjeldent tilfelle av beskjedenhet, så jeg fikk meg ikke til å si ifra.

 

Nok en fersking feil. :oops:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...