Jump to content

Steyr 5 skudds luftpistol ??


Markko

Recommended Posts

Hei

 

Nå som jeg venter på å kunne kjøpe en 9 mm, så tenkte jeg at jeg kunne kjøpe et luftvåpen slik at jeg får finpusset på ferdighetene.

Har kikket på en Steyr LP50 E, men har hørt rykter om at det ikke er lov å bruke 5 skudds magasinet under konkurranser.

Stemmer dette? Hvis noen har noen erfaring med dette våpnet setter jeg umåtelig pris på litt tilbakemeldinger om hvordan det er :)

 

Takk på forhånd for all hjelp :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg og flere av mine venner har LP50. Alle er meget fornøyde.

I de vanlige konkurransene L60/L40 er det kun tillatt å bruke enkeltskuddsmagasin.

Med 5-skudds magasin kan du også delta i den stadig mer populære Luft standard som er åtte 5-skuddsserier på 10 sek. Det er dessuten fint for trening både til hurtig, duell og felt.

Link to comment
Share on other sites

Ettskuddsmagasin er nok den sikreste løsningen; det er ektrautstyr som ikke koster allverden. Men jeg har hørt at det går an å bruke 5-skuddsmagasin også, dersom man bare lader med 1 skudd.

 

Det er opp til dommerne om de tillater deg å stille med 5-skuddsmagasinet.

Link to comment
Share on other sites

Steyr LP 50 er vertfall genial til trening, har og brukt den på 25m banen, ikke noe problem å skyte 50 med 5 innertiere når det er vindstille. Til duelltrening på samme distanse går det også strøkent. Har brukt den på dagtid på skytebanen, den er normalt stengt pga støybelastning da(åpner kl 1600) og som skiftarbeider er det gull å kunne trene på formiddagen :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...