Jump to content

Grillaften 21. juni i Vestfold


Nofish

Recommended Posts

Langtidsvarselet sier at det ikke blir noe regn til helga, og om det skulle komme en skur er jo ingenting som å kjøre om kapp med regnværet....

Om du tar turen kan vi låse inn "mopeden" i varmt lokale dersom det frister mer med kaldt drikke.

 

Nofish

Link to comment
Share on other sites

Svinger innom jeg også, i den nye ladebua mi med firehjulstrekk, kjøkken og overnattingsmuligheter. Ikke verst å havne på grillaften i Vestfold på jomfruturen :-)

Flotte greier! Handla deg ny bobil? Sabla kjekt :D

 

Jeg er med. Været virker lovende, men jeg trenger ikke opphold for å kjøre en tur.

:D

Link to comment
Share on other sites

Handla deg ny bobil? Sabla kjekt :D

Ikke akkurat ny. Det er en '91 VW caravelle Syncro 1,9TDI med Westfalia-interiør; senger, kjøleskap, kokebluss, oppvaskbenk, vann osv. Noe kosmetisk rust i plateskjøtene utvendig som må fikses i sommer, men ikke noe kritisk. Ingen rust under.

 

Ja; også har den 15" felger med BF Goodrich AT-dekk (store), og diffsperre både foran og bak :-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal finne GPS posisjonen i morgen så vi er sikre på at dere finner frem, vil jo nødig at noen skal kjøre seg vill......

Gleder meg til hyggelig lag!

Bra! Husk å poste den med bredde/lengdegrader siden TomTom (DumDum) ikke skjønner filla av rutenett!

 

Detta blir trivelig - da får jeg testa om kjøleskapet funker - er ølet kaldt ved ankomst, gjør det det :-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal finne GPS posisjonen i morgen så vi er sikre på at dere finner frem, vil jo nødig at noen skal kjøre seg vill......

Gleder meg til hyggelig lag!

Bra! Husk å poste den med bredde/lengdegrader siden TomTom (DumDum) ikke skjønner filla av rutenett!

 

Detta blir trivelig - da får jeg testa om kjøleskapet funker - er ølet kaldt ved ankomst, gjør det det :-)

 

Kordinater er sendt på pm til deg Morten..Hvis det er andre som vil ha kordinatene i tillegg til veibeskrivelse av de påmeldte så send meg en pm. :)

Link to comment
Share on other sites

Alt som har med koodrinater og gjøre hjelper lite da jeg ikke har GPS, men staser på at veibeskrivelsen holder mål og jeg finner fram. Nå er det til og med ikke regn med i værmeldinga for lørdag så da håper man jo at det bare forbedrer seg.

 

Også mener jeg og huske det var snakk om jaktfeltstevne i samma slengen, men klarer ikke finne den infoen igjen. Så om dere lokale kunne lagt inn litt info om den og påmelding osv... Så skal det vurderes nøye da plutselig hele lørdagen ble fri. Så da er det enten skyting eller litt sjøørret fiske i elva.

Link to comment
Share on other sites

EAH:

 

http://skytterlagene.com/ Se på lagsinfo for kart hvor stevnet avholdes.

Stevnet er et "enkelt" jegerstevne hvor det er 15 skudd tellende. Fri skytestilling, men ikke lov med skytterdress eller liknende "stasj" Vil tro de fleste foretrekker liggende eller sittende på "kubbe" Figurene er sittende rev, reinsdyrsimle og rådyr. Holda vil være 100 og 200 meter.

Ved skutt stevne så vil 15 skudd bli godkjent som treningsskudd til skytterprøven.

Link to comment
Share on other sites

Kan hende jeg har tungt for det i dag, men klarer ikke for harde livet og finne noe informasjon om tidspunkt. Noe som i og for seg kan være kjekt og vite så jeg ikke kommer for seint/tidlig. Ellers takk for hjelpen. Sikter da til skytinga.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Takk for laget folkens!

 

Det var en hyggelig kveld, med god mat og god drikke. Morten Vinje viste seg som en svoren Rammstein fan, tilogmed grillmaten hans lagde reneste pyroshowet. :mrgreen: Feuer Frei :lol:

 

På hjemturen var jeg vitne til en elgpåkjørsel på E18 rett nord for Fokserød. Elgkalven døde, bilen var totalvrak, men jeg tror folka i bilen klarte seg bra. Skremmende opplevelse.

Link to comment
Share on other sites

Først av alt: Tusen takk for en kjempeartig kveld! Detta var gørartig, og spesielt takk til de to hjernene bak sammenkomsten(Nofish og .35Whelen)! Kjempebra! :)

Også vil jeg takke Namsentausa og .35Whelen for stor gjestfrihet og tak over hodet (i bunkersen)! Snille dere er!

 

Nedenunder har .35Whelen lasta inn bilder fra både sitt og mitt kamera, komprimert dem, og lasta dem opp. (noen gjør jobben mens andre bare utnytter seg av det.... :lol: ) Selv har jeg ikke tatt halvparten av bildene, men spesielt Tarzan og .35Whelen har tatt mange bilder :)

 

 

Namsentausa og HyprJinta.

w06ivr.jpg

 

Tarzan

30xg00w.jpg

 

Stemningsbilde! Fra venstre: Namsentausa, Tarzan, HyprJinta, Nofish, EAH, SirKandal og Fulmen.

30ts55w.jpg

 

Noen som er sultne? F.v.: Fulmen, EAH, .35Whelen og Tarzan.

rhsuu1.jpg

 

Mat på gang: Namsentausa, HyprJinta, Nofish, Fulmen, EAH, .35Whelen, Leon.

20u9v75.jpg

 

Skål:) Nofish, MortenVinje, Gravern

231tew.jpg

 

Artig lag! F.v.: EAH, Fulmen, Namsentausa, HyprJinta, Nofish, MortenVinje, Gravern.

102ughv.jpg

 

*host og hark*

29qfgus.jpg

 

HyprJinta (ikke helt riktig navla....)

2lj3rrq.jpg

 

Namsentausa

35k0sna.jpg

 

Fint lokale og trivelige folk! :)

116p0m9.jpg

 

Tarzan

kspbk.jpg

 

Utpå natta tente vi grillene igjen :wink:

23t61k1.jpg

 

Nam nam!

24mvuo1.jpg

 

Noen tester zoom..

5uoc3o.jpg

 

EAH er fornøyd

2ldexoz.jpg

 

Ja da - det ble kvelden.... (...heldig vis)

1qg9p3.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Takk for hyggelig samvær i går!

På tross av litt mygg og knott gikk det vel greit, kjenner jo at jeg drakk litt "Fandens munnvann" i går....

Håper de som overnattet der oppe fikk litt søvn, og at turen hjemover gikk greit.

Dersom det er interesse så kan vi jo gjenta det senere!

 

Nofish

Link to comment
Share on other sites

Må takke for en artig kveld. Kommer gjerne nedover flere ganger om muligheten byr seg. Og sovinga gikk helt fint. Dagens frokost ble inntatt på Holms. Jeg er sikker på at minst ett verdensproblem ble løst i går.

Link to comment
Share on other sites

Dette var en hyggelig grillaften/natt. All ære til Nofish og Tarzan - de var i sitt ess i går med sin oppvartningskunstner. Et stykke ut på natta fant Tarzan og jeg, med flere - ut at vi egentlig begynte å bli sultne igjen...Mer kull og fyr på grillen, og resten av maten ble fortært. Alltid hyggelig å møtes på en slik måte.. og håper at vi kan få til dette som en tradisjon. Ble også kjent med et par nye fra kammeret. Trivelig :)

 

Guttapåskauen: Auda.... elgpåkjørsel.. hørtes ikke no ålreit ut i det hele tatt :?

 

Var egentlig litt redd for at Hyper ville få angst av å bli innlosjert i gjesterommet i bunkersen, men det tok hu med fatning... :lol:

 

Under så blir det diskutert heftig og begeistret (Nofish, Sir K og M. Vinje) Lurer egentlig på om det ble diskutert hvordan ei ladepresse funker. Som dere ser så har gutta godt tak på tegnspråk :wink:

 

2euu1jr.jpg

 

Igjen takk for hyggelig aften. Dette må gjentas :mrgreen:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...