Jump to content

Blir deltids sørlending,hvor skal jeg skyte?


osw

Recommended Posts

Som overskriften sier så kommer jeg etter alt å dømme tilbringe mestparten av årets dager i Risør (vinter`n i Oslo), så hvor skal jeg skyte.

Etterlyser tips om hviken klubber-foreninger som har de trivligste medlemmene og de beste banefasilitetene.

Medlemskap i SBSK er nærmest en selvfølge.

 

Morten

Link to comment
Share on other sites

Sletta unødig sitering. -VestlandsJeger-

Takk for det :D .Er alletende eller rettre sakt alltskytende når det kommer til rifle men det begrenser seg til det som befinner seg i skapet til enhver tid,gjennomtrekken i skapet minner om orkan :roll:

Utover jaktriflene har jeg som regel rifler som egner seg til NJFF`s programmer og noe som egner seg til å strekke holda "litt".

 

Morten

Link to comment
Share on other sites

Velkommen til Sørlandet eller Palmekysten som vi sier.. :wink:

 

Du er hjertlig velkommen til SBSK ( Kristiansand ). Vi trener fast på Grotjønn ( 100 m ) ellers jobbes det med å finne langholdsbane (er).

 

Ta kontakt, så finner vi ut av noe.

 

Mvh

TRG-22

Link to comment
Share on other sites

Hvis du liker langhold og liknende har vi et fint miljø i SBSK.

Den harde kjerne trener på Grotjønn på lørdager.

 

Siden du nevner NJFF's programmer går jeg ut fra du skyter jaktfelt?

Det pleier jeg å kjøre til Imenes i Grimstad for å trene på.

Der har du mulighet til å skyte ut til 300m, med rimelig greie åpningstider.

Sålenge du ikke snubler over noen gretne gamle DFS-nisser (med mindre du har med noe det står Sauer på, selvsagt) er alt rimelig kjekt. Rimelig å være medlem der også.

 

Men, hold deg unna banen like før LS... Skulle tro det var territorielle tiurer som løp rundt i kondomdress på skytebanen ukene i forveien.. :roll:

Link to comment
Share on other sites

 

Men, hold deg unna banen like før LS... Skulle tro det var territorielle tiurer som løp rundt i kondomdress på skytebanen ukene i forveien.. :roll:

 

jeg var nå der å skjøt rett før LS og det var ett par "dfs-fosiler" uten at det var det minste problemer med det, vi skjøt med det meste av jaktrifler. hyggeliger folk de jeg har møtt på Imenes banen, selv i værste "DFS Brunsten"

Link to comment
Share on other sites

Skal du skyte jaktfelt vil jeg anbefale Froland. Der trenes det jevnt og trutt og vinner du de interne treningene der er du i Norgestoppen. Men også en glimrende klubb om du bare er mosjonskytter. Vil du heller kjøre østover vil jeg anbefale Gjerstad. Flott miljø med kanskje de flotteste banene i Norge

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Velkommen til min lille drittby :) (Neida, den er bare litt vel døv om vinteren...)

På Søndeled, rett utenfor Risør har vi Vormli skytebane. Men de som drifter den har ett litt av og på forhold til det å faktisk holde banen oppe for publikum. Og sist gang jeg var der var den kun åpen tirsdager og torsdager, kun tilrettelagt for øvelsesskyting og skyting til storviltprøva. Altså måtte man betale 50 kr for å betale 15 skudd, så betale på nytt og vente i kø på en ny ledig plass. Hold på 100 og 200 meter, hvor jeg aldri har sett 200-meteren i bruk

I Gjerstad ligger en som heter Solemfetane (tror det er slik det staves). Har kun vært der en gang, men har hørt masse bra om banen. Tror det bare er 100-metersbane der, men er sterkt i tvil. Når jeg var der var enda ikke banen helt ferdig.

 

 

Det var de aller nærmeste banene, hvertfall

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...