Jump to content

wolf ammunisjon


høggern

Recommended Posts

Fikk prøve noen av disse skuddene imin .223, og de gikk helt elendig. Spredde over hele blinken. Dessuten ble det litt trøbbel med matingen, og hylsene var etter hva jeg kan huske laget av stål?

Mulig andre har bedre erfaring enn meg...

Link to comment
Share on other sites

på et annet forum hadde jeg samme spørsmålet, hvem har erfaring med slik ammo. tidligere var den jo ganske rimelig. vet noen hvor man får tak i slikt i dag?

 

tenkte på 308w, .223r og 9mm p.

 

erfaringer noen?

 

Den wolf ammoen ble borte etter at mange opplevde mye overttrykk og tilogmed våpen sprenginger med den ammoen. Dette gjelder 308win ammoen....Selv kjøpte jeg 100skudd og det holdt for meg....Helt ok presisjon men fy flate og de la igjen nye dritt i løpet :evil:

 

9mm ammo og 223Rem ammoen er det mange som selger.....Ingen erfaring med de...

 

Har funnet noen 223Rem hylser på banen og de ruster...De var helt brune :lol: Så de er nok laget av stål...det samme var 308win hylsene.

Link to comment
Share on other sites

på et annet forum hadde jeg samme spørsmålet, hvem har erfaring med slik ammo. tidligere var den jo ganske rimelig. vet noen hvor man får tak i slikt i dag?

 

tenkte på 308w, .223r og 9mm p.

 

erfaringer noen?

 

Jeg kjøpte litt i .223 hos Landrø på Lillestrøm. Min Tikka T3 likte ikke Wolf i det hele tatt og spredde 10 cm. på 100 meter (mot normalt 3 med 55 grains American Eagle som heller ikke er så forseggjort). En venn av meg har en russiskprodusert halvautomat i samme kaliber, og i den fungerte det bra. Røyk, flamme, lukt og sot var det rikelig av uansett rifle.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...