Jump to content

Remington Seven med TMD 35


243 winchester

Recommended Posts

Snart kommer min Rem 7 i 308 win i posten. Ble kjøpt med skadet stokk. Ny synt stokk er på vei fra Statene til den nette sum av 660Nkr eksl moms og det hopprennet der.

 

Men denne kar`n sparker som en hest uten lyddemper pga vekten :mrgreen: . . Jeg vil tror jeg henter inn mye av presisjonen med å redusere rekylen på en så lett rifle, samtidig som demper i seg selv gi gi noe bedring rent presisjonsmessig (Som regel). Rifla skal brukes med max 165 grains kuler.

 

Men så er det demper valget da........... Vurderer sterkt en TMD 35. En lett og snerten rifle bør jo ha en lett og snerten demper på 250 gram. Eller bør jeg gå for TMD 45!?!? Kan vel alt om pluss og minus ved de forskjellige,volum vekt etc etc.

 

Balansen har jo mye og si, og her er jo TMD 35 den som scorer best.

 

Det eneste jeg vet, er at det blir m14x1 gjenge.

 

Så helt enkelt, hvilken hadde dere gått for?!?!?!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Er løpet 14,1mm ved munning i original lengde, eller vil den være det når den kappes til 40cm?

 

Jeg har en Kimber 84M i 308, og den er enda lettere enn Rem 7. Brystningsdiameteren er 15,4. Jeg bruker M14x1,5 gjenger.

 

 

Jeg bruker en hjemmelaget ståldemper på 260 gram, og det fungerer godt. En TDM 35 ville vært enda bedre - det ville vært mitt valg i din situasjon.

Link to comment
Share on other sites

Takk for svarene :D .

 

 

Men har noen dager igjen, før demper valget faller. Blir ikke et lett valg. Tror jeg må ta med rifla i butikken, og tre de nedpå løpet, for å få en ge-feel av hvordan det vil bli når pipa er gjenget.

 

Hadde tenkt å prøve Nosler 125 grain til rev, så det er god å høre at det er en god kombo med lyddemper. Til alt annet blir det ei 150 grain kule tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

Fortsetter videre med nytt emne her jeg.

 

 

Så kommer det til lading til min Remington 7 med 42 cm pipe, og lyddemper.

 

Har tenkt å lade v-max og ei jaktkule t.o.m reinsdyr størrelse, Max 165 grain.

 

V-max er jo ei lett kule som helst skal ha raskt brennende krutt. Ser i eldre innlegg her inne, at endel bruker t.o.m VV 140. Det raskeste jeg har p.d.d er Rhino 15 (VV140). Det idelle, hadde vel vært rundt VV120

 

Blir Rhino 15 for tregt til et så kort løp?!?!

 

Vil tregt krutt gi større belastning/slitasje på demperen?!!

 

Er ikke opptatt av å bryte 1000m/s. Vil tror at 900m/s++ gir en god effekt i rev.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...