Jump to content

I dag ble den gamle Valmeten pensjonert


Judin

Recommended Posts

Etter snart 15 år og mange tusen skudd så ble min gamle Valmet 412 pensjonert til fordel for en Benelli M2. Må si jeg sitter med litt blandede følelser, klart det er artig med ny hagle men samtidig så føler jeg att jeg sviker en gammel venn, skjønn det den som vil men sånn er det :) Hehe.

Grunnen til våpenbytte er mest pga att Valmeten har halv og full boring, helt perfekt til jakt med bly men dette er jo som alle vet forbudt i lille Norge, da det kommer til stål og tungstein som jeg bruker mest så er ikke det så gunstig for løpet med full boring. Løpet har gått mange tusen skudd med stål men nå har det begynt å sette sine spor :( Ikke så veldig uforutsett men kjett allikevel.

Valmeten er fullt brukbar enda den men kanskje like greit å ikke tøye grenser og heller la den få en verdig pensjon, og kanskje ta den med på en liten jakt tur en gang iblant og kanskje den blir en perfekt begynner børse før en eventuell sønn i framtiden, den er jo fortsatt brukbar på trapbanen :D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med en fantastisk fin hagle :D !

 

Etter snart 15 år og mange tusen skudd så ble min gamle Valmet 412 pensjonert til fordel for en Benelli M2.

 

Jeg hadde nøyaktig de samme tankene i våres bortsett fra at min hagle er en Ruger Red Label. Jeg forsøkte Kjell Olav sin Benelli på banen og var overbevist om at dette var en hagle jeg ikke kunne leve uten. Min gamle Ruger hadde dessuten en lei uvane med å "klikke" til tross for gjentatte turer til børsemaker. Meeeen... jeg har ikke hjerte til å pensjonere min trofaste (med unntak av et og annet klikk :roll: ) skogsfugldødare. Nå har den vært en tur til børsemaker igjen og jeg skal hente den på posten i dag. Blir det så mye som et eneste klikk kommende sesong -og dette skyldes haglen og ikke ammo- så er den ut av døra til fordel for en Benelli til neste år!

 

Med mindre den blir i skapet og noe annet blir byttet ut. Fryktelig mange gode minner knyttet til den haglen!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...