Jump to content

Heimelagde ting og tang


JanT

Recommended Posts

Her er min versjon av heimelagde hylsetrommel, inspirert av bruker:AcidRain.

 

i308016616_88822_4.jpg

 

i308016617_3603_4.jpg

 

 

Det du trenger er: En plansliper

Plast bøtte med lokk, størrelse kommer ann på hvor mangen hysler du skal tromle om gangen

Patentbånd ell lignende

Bruker jasminris, kjøpt på europris

Kobber/messing pussemiddel, kjøpt på europris

Div matrial for å bygge en plattform for å feste plansliperen!

 

Jeg har kun betalt for bøtta, skruer, jasminris og pussemiddel. Plansliperen fikk jeg av en i slekta!

Totalt kostet dette meg ca 100kr

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Holder på å bygge meg ei posteringsbu på en tilhenger, planen er å sette hengeren i nærheten av innmark evt hogstfelt som ligger tett på traktorvei i terrenget der jeg jakter hjort!

 

Grunnen til sy jeg bygget den på henger er at det da er mulighet for å dra posteringsbua med der jeg jakter råbukk feks!

 

 

Her er veggene kommet opp:

i308051006_22664_4.jpg

 

 

http://i116.piczo.com/view/4/h/r/q/w/e/ ... 3285_4.jpg

 

i308051005_97838_4.jpg

 

Her er døra skjært ut og tak sperrene montert:

 

i308051007_85945_4.jpg

 

 

i308051008_73180_4.jpg

 

Flere bilder kommer etter hvert, følg med!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Spennende prosjekt :D Spør siden jeg har en gammel tilhenger som treverket er råten, å vurderte det samme som deg..

Bygger du bua løs oppi tilhengeren eller fast på ramma? Er det lov å bygge bua rett på ramma? Blir det bruksendring i forhold til vognkortet? kjipt å bli stoppet å få bot å sånn av politi/biltilsynet, om ikke pappira er iorden.. gleder meg å se bilder av prosjektet ditt :D

Fant en tråd av samme prosjekt--> http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=24&t=90103

Link to comment
Share on other sites

Minner litt om en pasjonert og fingerferdig jeger jeg kjenner i Tyskland, han har vel bygget seg 4-5 ulike jaktbuer på hjul.

Forskjellig utgangspunkt, men har etterhvert funnet seg en standard han liker.

For hans del har høy mobilitet og funksjonalitet større vekt enn komfort, så de er på størrelse med en gammeldags utedass. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Snerten campingvogn......... :D

Må si jeg liker tanken, ideen og ikke minst utførelsen.

Hva med ett kjølerom bakerst i vognen? :lol:

 

Hehe, jo hadde vert kjekt å ha det! Men trenger nok den lille plassen som er, hadde jeg hatt en dobbelt så stor henger hadde det vore mulig, men kanskje litt lite praktisk å ha en kjøper som står og durer mens man sitter å venter på dyr!!

Link to comment
Share on other sites

hm. prøver å få med et bilde

 

Ser jammen ut som en pistol, her må du fortelle hva og hvordan du har laget denne skjønnheten!

 

 

Hehe, mercedesen er min stefars! Er som å kjøre ett akebrett uten styring! Men starter uansett, ikke hatt noe problemer med den. I motsetning til den andre nyere bilen til min mor ;)!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Hei! Jeg har laget et par prototyper på posteringsbu som ser ut som en rundball. De er laget i 36x98 furu, og finerplate kuttet som en sirkel. For 3 dager siden satt jeg å vantet på Mikkel rev. Hørte noe romstering ved siden av bua, og tenkte det kunne ikke vere en rev. Plutselig stikker et rådyr hodet inn i gluggen. Vet ikke hvem som skvatt mest, men kamuflasjen må være ultimat :wink:

Når de blir pakket med 12 lag plast i pakkemaskinen, blir den 100% vanntett.

Er det noe interesse for slike "hytter"? Prisen blir ca 5000.- uten innredning. Jeg har kledd hele hytta innvendig med teppe, og har ei hylle for geværet og to hyller for varmekilde og kaffekopp.

Varmekilden er en primus med to perforerte blikkbokser for å hindre lyset av flammen.

Skytegluggen er av hengslet plexiglass og er 100% lydløs ved åpning.

I foten er det spart ut for traktorgafler, så det er veldig lett å flytte på. Vekta er ca 80-100 kg.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...