Jump to content

Skuffende dårlig montasje


Thorbjørn

Recommended Posts

Møtte opp på skytebanen i dag med den nye riflepakken. Fikk anvist skive for innskyting og første skudd traff ikke skiva på 100 meter. Skrudde opp en hel del knepp og kom inn lavt. Stilte mere og mere opp til det sa stopp og kom da inn på en lav nier. En hjelpsom kar stakk ut i bilen etter verktøy og tok av siktet. Ett par millimeters klaring på den bakre montasjen forklarte problemet!

http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/42593/105831.jpg

Link to comment
Share on other sites

hei, forsto ikke helt. var dette noe som er kjøpingsnytt som et sett og levert slik? isåfall syns jeg det var dårlig. har vært ute for litt av samme problemet. på min gamle HVmauser. der var den fremre kikkerklakken så lav at jeg ikke fikk skrudd nok. fikk det fikset gratis og franko på Jaktdepotet på Fauske. 8)

hva slags gevær er dette?

Link to comment
Share on other sites

hei, forsto ikke helt. var dette noe som er kjøpingsnytt som et sett og levert slik? isåfall syns jeg det var dårlig. har vært ute for litt av samme problemet. på min gamle HVmauser. der var den fremre kikkerklakken så lav at jeg ikke fikk skrudd nok. fikk det fikset gratis og franko på Jaktdepotet på Fauske. 8)

hva slags gevær er dette?

 

Dette er en kjøpingsny HOWA 1500 med Leupoldkikkert og er levert slik. Er lettere oppgitt, så det blir en telefon til butikken ved åpningstid.

Link to comment
Share on other sites

Det var bra at du ikke greide åskru deg inn, slik at du oppdaget problemet.

 

Hadde du beholdt det slik det var, ville de vært mye spenn i kikkerten. Spenn i kikkerten vil mest sannsynlig gi treffpunktforandringer med temperatur,og det er ikke stabilt over tid.

Link to comment
Share on other sites

Du kan jo chimse basene tildei ligger riktig,men det er jo eit nytt våpen så riiiiiiiiiiing og klag og ev trug med å heve kjøpet.Pussig av å vere ei børse best i test,og så flinke børsemakarar dei har.Dette burde dei ha sett ved montering

DETTE ER FOR DÅRLIG.

Link to comment
Share on other sites

Akkurat, der var'n ja. Det var jeg som fant ut det der (pokker, jeg glemte verktøykofferten min på banen!) Det ble et veldig spenn på kikkerten noe som tidligere sagt, ikke er kjempeideelt. Uansett er det en veldig enkel sak å ordne opp i. Fikk du forresten tak i forhandler? Det var forresten en annen kar som hadde samme problemet som deg med en fabrikkny Sako 85 med en Zeiss Victory på toppen, men han manglet klikk til høyre så han fikk den bare inn på 4'ern rett til venstre.. 5 fabrikknye børser (4 Howa, 1 sako) på innskytinga etter hverandre og to av de kom ikke inn i sentrum..

Link to comment
Share on other sites

Akkurat, der var'n ja. Det var jeg som fant ut det der (pokker, jeg glemte verktøykofferten min på banen!) Det ble et veldig spenn på kikkerten noe som tidligere sagt, ikke er kjempeideelt. Uansett er det en veldig enkel sak å ordne opp i. Fikk du forresten tak i forhandler? Det var forresten en annen kar som hadde samme problemet som deg med en fabrikkny Sako 85 med en Zeiss Victory på toppen, men han manglet klikk til høyre så han fikk den bare inn på 4'ern rett til venstre.. 5 fabrikknye børser (4 Howa, 1 sako) på innskytinga etter hverandre og to av de kom ikke inn i sentrum..

 

Hei!

Fikk ny montasje, ringer og kaffe av forhandler. Kikkerten ligger nå horisontalt og jeg stiller på banen i dag kl 18:00 for ny innskyting. Igjen, takk for hjelpa på mandag!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...