Jump to content

Avtrekk Tikka T3 supervarminter


Supervarminter

Recommended Posts

Har en tikka t3 supervarminter som har et vel hardt avtrekk.Har hørt at man kan file av en skrue på avtrekket for å lette avtrekket,det er bare 1 skrue der.Vet ikke om dette er riktig og kan man justere lettere trykk uten å få slep?Er dette noe som kan gjøres selv eller er dette en børsemakerjobb?

Link to comment
Share on other sites

Du kan bruke en umbrako nøkkel å skru den skruen litt ut eller inn ( husker ikke helt hvilken vei) det vil gi deg et lettere avtrekk. Ble ikke noe kryp eller slep på min supervarmint når jeg gjorde det. Har nå et avtrekk på 1 kg.

 

Er veldig enkelt å gjøre dette selv, er bare å skru litt igangen å prøve avtrekket. Sjekk at sikringen virker etterpå.

Link to comment
Share on other sites

http://pdf.textfiles.com/manuals/FIREARMS/

Bla ned til du finner filen: Tikka_T3_RH (manual til T3)

Last ned, Sjekk side 4 (bilde 9) og side 11.

 

Kort fortalt sier manualen at mekanismen bør ut av stokken, og skruen skrus moturs (ut) for å lettne avtrekket. Samtidigt advares det mot å gå under 1kg avtrekksvekt.

 

 

 

Edit: Tillegg for den som ikke gidder å se i manualen.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Har en tikka t3 supervarminter som har et vel hardt avtrekk.Har hørt at man kan file av en skrue på avtrekket for å lette avtrekket,det er bare 1 skrue der.Vet ikke om dette er riktig og kan man justere lettere trykk uten å få slep?Er dette noe som kan gjøres selv eller er dette en børsemakerjobb?

 

Har også hørt at man kan file ned hode på en skrue på avtrekket .

Hvilken skrue er det snakk om , og hvor mye skal man file av hodet ?

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Trenger ikke være rakettforsker for å justere avtrekket på en SV. Som nevnt over, var det første jeg gjorde da jeg fikk min T3 SV i 300 Win Mag. Avtrekket er nå på ca 1 kg og null kryp.

 

For den som spurte: kryp/slep er vandringen du kan oppleve på noen avtrekk. Altså du må trykke inn avtrekkeren over en viss distanse før det smeller. (Rett meg dersom feil)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...