Jump to content

Termos


kabar

Recommended Posts

Kjem an på bruken. Skal du på tur og vekt betyr noke, so er eg veldig einig med Jeffery! Har ein sånn ein og er veldig fornøgd.

Dersom det er til meir stasjonært bruk, helde eg ein knapp på "handverkarmodellane" til Thermos. Tåler meir og helde endå betre på varmen, men ein del større, tyngre og meir klumpete.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fire :D Lurer på om jeg kjøpte de to første på på Jernia, eller Chlas Ohlsson, men jeg er ikke sikker. De to siste kjøpte jeg i hvert fall på Proffpartner, til kjempepris, men det var fordi de var i ferd med å slutte å føre dem.

 

Edit: Og som du ser utfra svaret til VestlandsJeger så er det ikke så lett å svare godt på spørsmålet. Det er vanskelig å si seg uenig i hans betraktninger rundt forskjellige bruksområder.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Joda, men det er vel helst gjengene i flaska som er i stål :wink: Korken er i plast, i hverfall om de jeg vet om.

 

Mulig jeg er på villspor, men vil ikke en termos med stål i korken og stå i fare for å lede vel mye varme, og således holde dårlig på varmen?

Link to comment
Share on other sites

Det er mulig du har rett og att det er derfor det ikke eksisterer. Men jeg har aldri vært fornøyd med noen form for termoser eller kaffekanner. Det må da finnes noe som fungerer 100%? Noe som er potte tett uansett.

Link to comment
Share on other sites

Tja si det? Jeg opplever jo så langt at Thermos Light and compact er potte tett, men det er sikkert andre som har andre erfaringer. Mange opplever jo Hammarplast som strålende termoser, men de er ræl i mi bok. Kanskje det koker ned til flaks/uflaks?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...