Jump to content

Hvilken Remington 700? Ekstrautstyr?


Oslo1234

Recommended Posts

Finnes mange Remington 700 å velge i, og jeg lurer på hvilken som egner seg best mtp presisjon og kvalitet.

Skal skyte opp til 600m. Kjøper gjerne ny stokk og lignende.

Hvilket "setup" anbefaler dere? Og hvor kan jeg bestille delene? Virker som midway har mye bra! :)

Link to comment
Share on other sites

Er du åpen for å bytte stokk og "div", så velger du enkelt og greit den billigste, for det er bare kassa du trenger...

 

generelt styr unna billigutgaveme med sprøytestøpte plastikkstokker, disse er noe mykt ræl som er ubrukelig til preisjonsrigger. Velger du en VSF har disse skikkelige fiberarmerte stokker fra HS-presicion. XCR Tactical (ikke vanlige XCR!) har også stokker fra Bell & Carlson. Har ikke håndtert disse selv, så skal ikke garantere at det er bra saker. B&C lager alt fra plastikkræl til prima saker, og prisforskjellen mot vanlige XCR utgaver antyder at dem hører til sistnevnte.

 

Men ingen av disse stokkene er noen lettvektere, men siden du skal skyte opp til 600 m, regner jeg med det er ei børse hvor du prioriterer skyteegenskaper foran bærekomfort.

Link to comment
Share on other sites

Her har du to alternativer, alt etter hvilket kaliber du ønsker.SFen kan vel skaffes i 308w også.

Topp våpen rett fra eska.

http://www.jaktogfriluft.no/display.aspx?menuid=10000&prodid=5919

http://www.jaktogfriluft.no/display.aspx?menuid=10000&prodid=5920

 

Det er vel denne som leveres i 308W, noen tusenlapper rimeligere er den også:http://www.jaktogfriluft.no/display.aspx?menuid=10000&prodid=5917 Anbefsles. :wink:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

De billigste og enkleste Remingtonene med gummistokk, er laget i Kina nå for tiden. Det var lissom ikke den go følelsen å tasfe på dem mer. Men de treffer vel blinken/dyr ennå sikkert. Men skal en bare bruke kassa, så er det vel et greitt utgangs pungt å starte med.

Link to comment
Share on other sites

Kjøper du av de billigste (alle SPS, std XCR), så får du en stokk som er for myk for å være frittliggende (stokken gir etter når våpnets vekt hviles langt fram på stokken). Disse kommer fra fabrikk med anleggspunkt mellom løp og forskjefte, som vil få varierende trykk etter skytestilling, og ofte horribel presisjon med tofot.

Link to comment
Share on other sites

Kjøper du av de billigste (alle SPS, std XCR), så får du en stokk som er for myk for å være frittliggende (stokken gir etter når våpnets vekt hviles langt fram på stokken). Disse kommer fra fabrikk med anleggspunkt mellom løp og forskjefte, som vil få varierende trykk etter skytestilling, og ofte horribel presisjon med tofot.

 

Jeg kan bekrefte unntaket på den teorien...

Link to comment
Share on other sites

@Danish - Har lest hva du har skrevet om SPSen din, og det er nok unntaktet som bekrefter regelen ja.

Men tviler sterkt på at den presterer i nærheten av de seriene med et gjennomsnittlig utvalg av ammo, og ikke minst om du bytter ut benken med eks tofot. Eller frihånd. Om du allikevel skulle oppnå samme presisjonen, så tør jeg "garantere" at treffpunktet i alle fall har flyttet seg betraktelig!

Link to comment
Share on other sites

@Danish - Har lest hva du har skrevet om SPSen din, og det er nok unntaktet som bekrefter regelen ja.

Men tviler sterkt på at den presterer i nærheten av de seriene med et gjennomsnittlig utvalg av ammo, og ikke minst om du bytter ut benken med eks tofot. Eller frihånd. Om du allikevel skulle oppnå samme presisjonen, så tør jeg "garantere" at treffpunktet i alle fall har flyttet seg betraktelig!

 

Skal ta med meg et kamera på tur neste gang; og prøve benk, tofot og liggende. Burde være en akseptabel hypotese at jeg vil oppleve en ending i treffpunkt.

 

I will be back.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...