Jump to content

Ta med luftgevar hjem fra usa.


kløften

Recommended Posts

Ifølge toll.no er luftvåpen tillatt å innføre i landet uten tillatelse fra politiet.

 

Personlig ville jeg nok også tatt kontakt med amerikanske grensemyndigheter før jeg sendte det avgårde på bagasjebåndet. Kan tenke meg det kan bli reaksjon når kofferten gjennomlyses og noe som helt klart ligner et våpen dukker opp på skjermen. :D

Link to comment
Share on other sites

Om du vil helgardere deg mot ubehagligheter ifm. grensepassering kan du jo sende det pr. post?

 

Ulovlig/ubehagelig som reisegods er oftest like ubehagelig eller ulovlig pr post.

 

Mulig flyselskapene regner det på lik linje med registreringspliktige våpen, slik at det stilles krav om låsbar koffert, innsjekket som spesialbagasje. Hvordan det stiller seg med fjerning av vital del blir da en annen sak... Ville forhørt meg med flyselskapet i alle fall!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Det er 4,5. Og det gikk helt problemfritt :)

Hyggelig å høre :)

 

Jeg vurderer å ta hjem en Airforce Condor, men er usikker, siden disse er drevet av trykkluft-tank, og har en adskillig høyere kulehastighet enn de luftvåpen normalt sett solgt her i Norge :)

 

Men den er cal.177, og singel shot.

Link to comment
Share on other sites

siden disse er drevet av trykkluft-tank, og har en adskillig høyere kulehastighet enn de luftvåpen normalt sett solgt her i Norge :)

 

Klikk på linken i signaturen min, og se hva som selges her i landet ;)

Condoren din blir nesten "softgun" sammenlignet med en del annet ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...