Jump to content

Leupold VX-7 1,5-6x24. Erfaringer?


G.Larson

Recommended Posts

Som det alltid blir sagt, det er bedre å legge pengene i god optikk en i børsa.

 

Jeg har aldri hørt om Hunter Kikkert, og utifra det, vil jeg si at det burde være en billig kikkert. Men det skader aldri å prøve så lenge man har råd til å gå på en billig blemme. Kikkert er viktig, og derfor er det ofte sikrest å holde seg til et godt anerkjent merke.

Link to comment
Share on other sites

Håper denne tråden kan handle om den forespurte kikkerten og ingenting annet. Er hverken interessert i NF,Hunter eller noe annet. Lys er heller ikke interessant da jeg har annen børse til skumringsjakt.

 

Lurer fortsatt på om noen har erfaringer med VX-7 1,5-6x24.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke prøvd denne kikkerten, men tillater meg å vise til forholdsvis ny omtale i et kjent norsk jaktblad. Jeg leser resultatet omtrent slik: " VX7 er både optisk, mekanisk og prismessig i samme klasse som de beste Europeiske siktene." Når den i tillegg har bedre forstørrelse, er slankere og lettere enn Kahlesen din, er den vel muligens verd den stive prisen? Et mye rimeligere alternativ er en VXlll 1.75-6x 32. Jeg har en liggende så du kan få samenligne med Kahlesen din. Du ser neppe særlig forskjell :wink:

Link to comment
Share on other sites

Synes prisen var drøy ja, men liker den snertne størrelsen. Har en Kahles 1,1-4x24 fra før men kunne tenkt meg litt mer enn 4x forstørrelse.

Av denne uttalelsen kan det virke som om du er ute etter en liten kikkert med rett rør, men med større forstørrelse enn 4x. Dette gjør at lesere tror at Leupold VX7 1,5-6x24 er en av mulighetene du ser for det. Når noen foreslår den kikkerten jeg vet om men størst forstørrelse og samtidig rett rør, kommer uttalelsen:

Håper denne tråden kan handle om den forespurte kikkerten og ingenting annet. Er hverken interessert i NF,Hunter eller noe annet. Lys er heller ikke interessant da jeg har annen børse til skumringsjakt.

Når folk som prøver å hjelpe blir møtt med dette, tror jeg andre som vil hjelpe mister lysten.

Link to comment
Share on other sites

Du vil ikke vurdere VXIII-1,75-6x32 som er nevnt over her da? Har ett slikt selv, og det er ett utrolig lite sikte. Bra optikk er det og, selvom jeg ikke er enig i at det er like bra som de beste tysk/østerrikske som en ment lengre oppe her. Men så er jo prisen bare halvparten og.

Link to comment
Share on other sites

.... Bra optikk er det og, selvom jeg ikke er enig i at det er like bra som de beste tysk/østerrikske som en ment lengre oppe her. ..........

Om det er min kommentar du sikter til, så sier jeg ikke at den er like bra som de tyske, jeg sier han neppe ser noen særlig forskjell. Ihvertfall greier ikke jeg det.... Jeg har og har hatt flere Zeisser, og ser selv liten (les ingen) forskjell-- når det gjelder praktisk bruk :wink:

Du ser neppe særlig forskjell

http://www.kammeret.no/viewtopic.php?f=24&t=676

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Har tittet gjennom en Leupold VX-7 1,5-6x24 og den imponerte meg. Så jeg tok en telefon til Jakt og Friluft får å høre om VX-7 sin serie, og om de hadde inne Leupold VX-7 i størrelse 3,5-14x50. Dessverre hadde de ingen igjen på lager og at VX-7 var en utgått modell som skulle erstates av Leupold VX-6.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...