Jump to content

9mm


BlommeN

Recommended Posts

Hei.

 

Eg skal kjøpe meg ein 9mm no. Men har virkelig ikkje peiling på kva pistol eg skal kjøpe. så kunne trengt nåken tips.

 

Eg er veldig gira på ein Beretta 92. Men har fått beskjed fra klubben om å styre unna den. Er det nokon som har noko gode eller dårlege argument for å kjøpe Beretta 92?

 

Men eg har ein problem. Eg har igrunn veldig lita hand. eg bruker hanskestørrelse 8. så eg finner igrunn ikkje nåke pistol som sitter godt i handa.

 

Eg har ein hammerli x-esse som sitter veldig godt i handa.

 

einaste ting eg er ute etter er at den sitter godt i handa mi. også hadde det vert litt stilig om eg kunne ha montert lyddemper på den.

Link to comment
Share on other sites

ohhh.... kva er prisen på den? er det mogleg for lyddempar på den?

 

Korleis får eg importert fra Danmark egentlig? Viss eg reiser til Danmark og kjøper den sjølv. slipper eg å betale moms viss pistolen koster under 6000kr?

Link to comment
Share on other sites

Eg har igrunn veldig lita hand.

Da skal du i hvert fall styre klar av Berettaen, større og mer klumpete grep skal du lete lenge etter.

Hvis du går litt utenom "motebildet", så kan du se på Browning High Power. Den er vel en av de mest kompakte høykapasitetspistolene enkeøt og greit fordi rammen er i stål og uten unødvendigheter som double-action avtrekk.

Glock er også relativt små i grepet, men de har jo gummiavtrekket, da...

Link to comment
Share on other sites

ohhh.... kva er prisen på den? er det mogleg for lyddempar på den?

 

?

 

Siden du tydligvis er på utkikk etter en som du skal ha lyddemper på, vil jeg anbefale en Glock.

Da kan du kjøpe løp og demper, som du kan bytte rundt på selv uten noen tilpassninger :D

Enkelt, billig og raskt :D

Link to comment
Share on other sites

Det eneste og beste tipset jeg kan gi deg i tillegg til de du allerede har fått, er: Kjøp IKKE en pistol(modell) du ikke har prøvd. Det nytter lite at "alle" skryter av våpenet eller at det er dødstøft på bildene dersom DU ikke skyter bra med det.

Link to comment
Share on other sites

Eg har igrunn veldig lita hand.

Da skal du i hvert fall styre klar av Berettaen, større og mer klumpete grep skal du lete lenge etter.

Hvis du går litt utenom "motebildet", så kan du se på Browning High Power. Den er vel en av de mest kompakte høykapasitetspistolene enkeøt og greit fordi rammen er i stål og uten unødvendigheter som double-action avtrekk.

Glock er også relativt små i grepet, men de har jo gummiavtrekket, da...

 

HAr ikke innmari stor hand selv heller, har en SP-01 Shadow med alu grep, den blir passe liten for meg da, evt med et Houge gummigrep så sitter den veldig godt i handa også.

Link to comment
Share on other sites

Hei BlommeN

For å kunne svare deg bedre er det litt kritisk at du faktisk forteller hva du skal bruke pistolen til.

Pardini er ok pistoler, (jeg foretrekker 1911 i samme prisklasse til presisjons skyting med 9mm) men det er en del fordeler med å kjøpe dem i Norge kontra piratimport fra Danmark. Spesielt om det går noe galt med dem, du trenger reservedeler eller service. De er også grisedyre, og ikke noe jeg tror er et bra utgangspunkt for en nybgenner med morroskyting som ambisjons nivå.

Jeg har forøvrig forholdsvis digre hender og syns pardini er klumpete og har en alt for bratt grepsvinkel. (Men jeg skyter i hovedsak praktisk når jeg bruker pistol, og ikke "på blink")

 

Det beste rådet som er gitt, er det som enkelte nevner om å prøve så mye som mulig. Er du på jakt etter en "high-cap" 9mm pistol med smalt grep er faktisk ruger SR9 et alternativ. (Se min artikkel/tråd om SR9 her - http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=15&t=30909 )

 

Men ikke forvent tomme samlinger i midten på 25 meter med den.

 

CZ75 familien med slanke grep er også en mulighet. (En brukt CZ får du 3-4000 kroner, opg de taper seg lite i verdi, samme gjelder glock)

 

Er det viktig med demper så er nok Glock eller CZ det enkleste utgangspunktet.

 

Men som sagt, det er et spørsmål om hva du skal bruke den til.

Link to comment
Share on other sites

Det er like mange anbefalinger som det er brukere av gitt våpen. jeg for min del er stor fan Smith&Wesson sin M&P serie. Jeg skyter godt med disse og trives godt med våpenet.

 

Jeg har skutt endel med beretta og mye med Glock ,men etter å ha prøvd MP var det ingen spørsmål om hva jeg faktisk kunne bruke.

 

Som nevnt tidligere her. spør om å få prøve det du kan av 9mm og se hva du trives best med.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...