Jump to content

Skivekikkert 25 m: Anbefalinger?


Recommended Posts

Jeg kjøpte en focus 20-60 x60 med en greitt stativ hos Trumph til 999 kr. Trengte stativet til video og speilrefleks kamera, så det var et greitt kjøp for min del. Kikkerten er grei til prisen den, og det er ikke i klasse med Zeiss& co. Men i den ser du helt sikkert treff i blinken på 25 meters hold, og kanskje på 300 meteren og?.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Meopta 25x70 som jeg er veldig fornøyd med. Biltema har to varianter til hhv 649 og 899. Kjæresten har den siste av dem, og er fornøyd. Og dersom du skal bruke kikkert når du skyter stevne, trenger du en skikkelig kikkert som kan stå på stativ. Det er ikke holdbart å legge fra seg våpenet for å begynne å fikle med handkikkert og kosteskaft midt inni seriene.

Link to comment
Share on other sites

For skyting på 25 meter kan du nesten ta lupa til bestemor. Men når jeg skulle kjøpe kom jeg over en Breitling Viking. Og den klarer jeg å se hull på 300m med. På 600 prøvde jeg ikke fordi det var en annen som spottet for meg. Riktignok var dette med 45 kaliber, så det lyser jo litt mer enn "grane" høl. Men den var ikke så veldig dyr, så jeg synes jeg fikk bra greier for pengene. Husker ikke prisen akkurat nå, men det kan sjekkes.....

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville anbefale den her.

Denne fungerer meget bra til å se små 22lr hull på 25m.

Altså en kikkert for pistol skyting.

 

http://www.biltema.no/no/Fritid/Lek-og- ... t-2060x60/

 

Hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe en slik siden jeg syntes det virket litt overseriøst.

Men ettersom prisen var såpass god så er den temmlig grei å ha når man trener med 22lr.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...