Jump to content

Tournament/3-Gun i Sverige


Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Leie tror jeg er feil, mener det skal stå låne. Altså uten å betale noe. Annet enn for ammunisjon selvfølgelig.

 

Og som skrevet, dette er en 3-gun match. Man kan velge å skyte bare pistol, men da vil man bli scoret i null på rifle og haglestager. Det vil ikke bli noen egne resultatlister for pistol/rifle/hagle

Link to comment
Share on other sites

Egetnlgi er det vel feil å kalle det en 3-gun...

Med mindre jeg tar feil da, det har jo forsåvidt hendt før. (I 1987 tor jeg det var... 8) )

Jeg tolker jo three gun til å være likt CAS hvor man bruke alle skyte våpentyper i en stage. En tournament som denne skytes alle våpen separat og det blir en sammenlagt score. (Syns vel dere burde ha separate scoringer for de individuell våpna også, mer starter sånn...)

 

Om jeg komemr meg opp, så skal det nok la seg gjøre å bistå med et skytejern eller to.

Link to comment
Share on other sites

Du må ikke blande CAS regler inn i dette.

 

I IPSC så har vi Tournament og vi har Grand Tournament.

 

Tournament er EN match, der man kan skyte med 2 eller 2 "grener"(Pistol, rifle,hagle), og der matchen scores under ett

 

Grand Tournament er individuelle matcher der man slår sammen % man får i de enkelte "grener"

 

I USPSA, har de noe som heter Multigun. Der kan man skyte med opp til flere "grener" i hver stage. Men dette er ikke noe IPSC har.

 

I Tournament/GT har da arrangør mulighet for å sette sammen Tournamentdivisjonene litt som man ønsker, som vil bli regulert ut fra hva man forventer av deltakere. I denne matchen så har man valgt å kun ha 2 divisjoner, Standard og Open. Hvis dette tar av, og interessen blir større etter vhert(og at vi får lov til å skyte hagle i Norge igjen) så kan man evt. utvide det til flere divisjoner

Link to comment
Share on other sites

Dette har jeg veldig lyst til å være med på. Men er ikke så lysten på å kjøre viggo fra gardermoen til østersund. Har vært oppi der ett par ganger og det er jo en stubb.

Så er det noen fra sentrale østlandet som skal oppover?

Link to comment
Share on other sites

Så vidt jeg kan se, så er det foreløpig en fra østlandet(uten at jeg kjenner alle navna), eller ser det jo bare å komme seg til trøndelag, og haike derfra.

 

Men jeg vil tro det blir flere derfra, hørtes slik ut på Kongsvinger Open ivertfall, noen fra OFS som ahdde tenkt seg dit

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

42 påmeldte så langt, det er ikke værst. Tatt i betraktning av at det er ett år med masse hendelser.

 

Samt at det er finsk mesterskap(kvalifisering til EM) samme helgen, elllers hadde det nok kommet flere derfra også.

 

Men det er fortsatt plass til flere. Har man ikke egnet redskap, så ta kontakt, vi har utlånsvåpen

Link to comment
Share on other sites

tja om noen tilbyr seg å eventuelt kjøre chevrolet fra gardermoen i ca 15.tiden på fredagen eventuelt kjøre chevrolet til værnes og hente meg der i cca 1800 tiden så er det plass til en ekstra å ove i den før nevnte chevrolet'n samt at det kan lånes ut både hagle og rifle... 8)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...