Jump to content

[oppdatert] Nedetid - Pinsen 2010


JegerBomX4

Recommended Posts

Hei,

 

 

Vi har vært nede litt, igjen. Årsaken til nedetid var i første omgang en database som ikke fungerte hos Webcat,

vi lykkes ikke med å oppnå kontakt med noen driftspersonell hos Webcat. Formiddag 18. mai hadde Webcat

ytterligere driftsproblemer som også påvirket vår server, i tillegg til databaseserveren.

 

Da alt kom opp i dag formiddag var alt på plass og fungerte. Dette skjedde rundt 11:00.

 

 

Det jobbes nå med å sikkre en mer stabil drift av kammeret.no og andre tjenester fra NOJS.

 

--

 

Hei,

 

 

Vi har nok engang hatt samme problem, det viser seg at databasen til Webcat er tilgjengelig, men av årsaker vi ikke finner ut av får ikke kammeret sin server kontakt.

Vi har nå midlertidig flyttet databasen til å kjøre lokalt, dette kan medføre noe redusert ytelse, men vi er i alle fall oppe og går.

 

Beklager for problemene. Det vil nå bli satt fortgang i prosjektet som skal sikkre en stabil drift.

Link to comment
Share on other sites

Nede litt er jo en pen måte å si det på, skal man ha mere av denslags. Kunne det kansje være en ide med en eller annen form for komunikasjons kanal til kammerets medlemmer? En eller annen hjemmeside man kan gå til for å sjekke meldinger fra drift når alt annet er borte?

Altså kun en forside med litt skriftlig info på.

Link to comment
Share on other sites

Ssamik: Ta nå endelig ikke dette som kritikk av jobben du gjør, men er det noen stor uenighet om at noe må gjøres og det litt faderlig fort? At forumet er nede noen timer nå og da kan vi leve med, men avbrudd i denne størrelsesordenen er en reell trussel mot Kammerets troverdighet. Om problemet ligger hos Webcat er det bare å flytte over til en mer seriøs aktør med en gang, er det vår egen software som er årsaken må man vurdere en full rekonstruksjon hvor all kode (spesielt egengenerert) gåes over med lupe. Om nødvendig får vi leie inn hjelp til den jobben, for slik kan det ikke fortsette.

Link to comment
Share on other sites

Tar ikke det som kritikk. Gode poenger du har der, og når sant skal sies så jobbes det ganske hardt med å komme over på en annen løsning. Det vil skje noe på server fronten i løpet av kun kort tid, for det er helt uaktuelt for oss å ha en løsning vi ikke er fornøyde med. NOJS har helt klart det målet at kammeret.no skal være oppe 24/7, hele året, hele tiden, alltid og overalt (for å ta i litt). Kode skal gjennomgåes og kvalitetsjekkes.

 

Vi gjør ALT for å forbedre oss fra det som har vært, nesten standard ,i det siste. Troverdigheten står på spill og det er ikke sånn ting skal være på et nettbasert fora.

 

Uten at jeg vil avsløre for mye; Det er så konkrete planer på gang at vi har innhentet tilbud fra flere aktører for å få et bedre og forhåpentligvis mer stabilt produkt enn vi har pr. i dag. Dette blir en av de første oppgavene til det nye styret å avgjøre hvilken løsning vi går for.

 

mvh

Bjørnar Berg

Site Admin

Link to comment
Share on other sites

Jeg irriterer meg grønn :mrgreen: når Kammeret er nede. Men sliter litt med å vite hvem jeg skal bli sur på. I går innså jeg at jeg egentlig bare må være takknemlig takknemlig takknemlig. Takknemlig til de som gidder å bruke en haug av tid på å drifte den sia her. Takknemlig til de som prøver å gjøre mitt jeger og skytterliv mer givende og inspirerer meg til å prøve nye ting (ikke sikkert kona er fornøyd med det men). Kammeret er den billigste underholdninga jeg bedriver og jeg spytter gladelig i en tusing eller to hvis det er det som må til (fra flere enn meg naturligvis) for at Kammeret skal slippe nedetid og for at enkelte skal slippe å slite bakenden av seg for at jeg skal få pleie hobbyen min. Takk igjen.

Jon Erik

Link to comment
Share on other sites

Det er så konkrete planer på gang at vi har innhentet tilbud fra flere aktører for å få et bedre og forhåpentligvis mer stabilt produkt enn vi har pr. i dag. Dette blir en av de første oppgavene til det nye styret å avgjøre hvilken løsning vi går for.

 

Jeg stoler på at de vet hva som må gjøres. Stå på men ikke brenn lyset i begge ender.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...