Jump to content

270 til rådyr, erfaringer?


D.D

Recommended Posts

ja alt går jo, men er det ett godt kaliber til rådyr eller einer det seg bedre til andre ting, har jo fått høre at det er ett populært reins og hjorte kaliber pga den flate kulebanen, men tenkte om det var noen her som hadde skutt rådyr med dette kaliberet?

Link to comment
Share on other sites

Har ikke skutt rådyr med det kalibret men slakta mange rådyr og hjorter som er skutt med 270 ,og mener det verken er verre eller bedre enn noe annet fordelen er flat kulebane og ladet med swift a frame 140 grain er slakta ofte pene.

Link to comment
Share on other sites

D.D , det med blodutredelse og slikt er mer et spørsmål om kulevalg, og ikke minst kuleplasering enn kaliber. Jeg har en 270 som er satt opp med SST kuler for rådyr, de virker fint på Hjort også, men er nok noe bløte til sistnevnte.

Link to comment
Share on other sites

270 er et kjempe kaliber lett lade og god pressisjon.har skutt mange rådyr med det .243 er litt verre å få god pressisjon i enkelte rifler,gå for 270 du så har du mulighet for storviltjakt med samma børsa,jeg hadde ikke hvert i tvil hva jeg ville valgt :P

Link to comment
Share on other sites

så du har ikke reagert på spesielt mye blodutredelse altså? er det jeg tenker mest på, vil jo få brukt så mye som mulig av det rådyret jeg feller.

Hadde egentlig bestemt meg for 243,
.270 Win er garantert ikke noe værre enn .243Win, er til å lage blodskutt kjøtt.
Link to comment
Share on other sites

men det er ikke noe problem at jeg ikke kan jakte noe større enn rådyr med den rifla, for jeg har 6,5*55 og tilgang på 30.06. men jeg vil ha noe som jeg skal bruke kun på rådyr og småvilt:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...