Jump to content

Blånering P I Jacobsen


OIH

Recommended Posts

Han er håpløs å kommunisere med og sliter med å forholde seg til kalender og klokke, men det han har gjord som jeg har sett har sett har med unntak av en jobb på ei revolvertønne (fresnig for clips) vært bra kvalitet på.

 

/D

Link to comment
Share on other sites

Har akkurat hatt min revolver der for tuning. Tok i samme slengen å glassblåste våpenet. Det ble gjort til avtalt tid og pris. Resultatet er jeg strålende fornøyd med. Heller ikke noe prob med kommunikasjonen.

Dette er mine erfaringer, så jeg kan trygt anbefale han.

Link to comment
Share on other sites

En kompis av meg har en STI som P.I. har gjort en skikkelig flott blånerings jobb på.

De gangen jeg har brukt han har han hatt jobben ferdig til avtalt tid, så jeg har ikke noe problem med å anbefale han.

Han har vel som de fleste børsemakere arbeid opp til øra, så det kan sikkert hende at det går i ball for han også til tider, men det har ikke jeg opplevd.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også brukt han...men bare engang foreløpig. Og det var forrige uke.....

 

Og det kommer nok til bli flere ganger....opplevde god service, jobb til avtalt tid og pris, ok pris på jobben....litt ekstraservice...og ikke minst en trivelig kar og prate med. Likte også verkstedet hans.....uten at det har noe og si....

 

Er kanskje dumt skryte for mye....da kan det jo bli mere jobb og kanskje problemer holde tiden igjen :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Tar meg den frihet til å låne denne tråden til et kjapt spørsmål.

Er det "liv" i forretningen til P I Jacobsen ?

Jeg har flere ganger nå sendt mail ang. noe jeg vil kjøpe, men får bare ikke svar.

Varen står listet på hjemmesiden, men det behøver ikke være det samme som at den er på lager og kan leveres.

Jeg gidder rett og slett ikke legge inn en bestilling på noe som kanskje ikke finnes, for så å gå og vente i det uendelige.

Hvis man da til alt overmål har gitt opp og bestilt en annen plass, kan man risikere at varen fra Jacobsen dukker opp i tillegg.

Jeg har også forsøkt å ringe noen ganger uten å få svar.

Derfor stiller jeg spørsmålstegn med hvor mye "liv" det er i forretningen og hvor mye man kan stole på at han er leveringsdyktig når han ikke engang gidder å svare.

Kanskje har han for gode tider, så han kan skyve kunder fra seg ?

Link to comment
Share on other sites

Får vel legge inn en bestilling i løpet av natten da.

Dersom han er indisponert til perioder hadde det nok vært lurt med en beskjed på hemmesiden slik at folk slipper å lure.

I disse internettider må de som driver forretning sørge for at hjemmesiden er oppdatert og at henvendelser blir besvart, ellers risikerer de at kundene handler andre steder.

Sånn er det bare.

Link to comment
Share on other sites

P.I er en hyggelig kar å prate med, svært flink er han også når han vill. Problemet er at man ikke vet i hvilket hjørne han er når din jobb skal gjøres, komunikasjon er mere som så enn som slik. En jobb han gjorde for meg var 100% perfekt, en annen. Vel revolveren er hos en annen børsemaker for å fikses etter at den er fikset for andre gang som reklamasjon hos P.I (jeg gav opp å mase på ham).

Samt at han ikke påpekte ett headspace problem fra helvete på min revolver, til tross for at han hadde den inn for blandt annet å stramme opp tønna litt (en jobb som forøvrig også var ok gjort, det skal han ha) og for å vurdere våpenets tilstand.

 

I redsel over å ikke få igjen militærfelt våpenet før sesongen (han hadde det også hos seg), endte det med at jeg kjøpte meg ett ekstra militærfelt våpen som siste utvei. Da kan man kansje skjønne hvor ille det er når det er ille der i gården. Militærfelt våpenet går nå ut denne sesongen også, uten den servicen som jeg hadde tenkt å gi det. da det ble liggende i månedsvis hos P.I. Uten at noe ble gjort med det.

 

Har forresten sett en blåneringsjobb han har gjort, og den var 100%.

 

Som dere skjønner, er ikke P.I mannen for meg (selv om jeg fortsatt handler varer med ham). Da jeg rett og slett ikke kan leve med den varierende komunikasjonen han har, men om han lærte seg å styre arbeidspresset sitt. Ja da tror jeg ting hadde vært bedre for både P.I og kundene.

 

For meg har pris sluttet å bety allverden, jeg er fattig uansett. Men kommunikasjon, kvalitet og tidsfrister. Må jeg kunne stole på, så får det heller koste det det koster.

 

P.s Håper det går bra med ungen, han er nå tross alt en likandes kar da.

Link to comment
Share on other sites

@ El Gringo

Når på døgnet har du ringt? På hjemmesiden hans så står det at han har telefon tid fra 14-17. Før dette prøver han så vidt jeg vet å få jobbet litt.

Børsemakeren er som vingemutteren en hyggelig kar å prate med, men han kan dessverre ikke leve kun av det, så hvis han for eksempel står og maskinerer et løp, så kan han ikke avbryte dette midt i et kutt for å svare telefonen. Så får man ikke svar så er det lurt og vente en halvtime og så prøver igjen.

 

Dessverre så er det nok slik at de som ikke måtte være 100% fornøyd med ett eller annet har større behov for å uttrykke dette en de som faktisk er fornøyd.

 

Jeg er fornøyd, alt han har gjort for meg har vært bra og levert til avtalt tid. I tillegg har også han klart å skaffe deler til fin pistolen min som ingen andre kunne skaffe, men det har jeg jo selvfølgelig ikke skrevet side opp og ned om, siden jeg da altså er fornøyd.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 year later...

Gjelder vel ikke blånering, men børsemakerarbeid generelt.

Hadde en flott 686, som hadde et smørglatt avtrekk,

Så fikk jeg en ide om "Pimp my gun" ved å frese sider på løpet og glassblåse den for å gjøre utseende noe anderledes.

Angrer som en hund, da våpenet nå hakker å går etter at våpenet ble glassblåst delvis innvendig også......

Har vært i dialog med han men det var som å stange hue i veggen.

Har akkurat mottatt en ombygd revolver fra Noren, og det er som en drøm. Nå venter ombygg av spesialrevolver, så for meg er det kun Noren som gjelder!

Link to comment
Share on other sites

Jeg blånerte min Walther P38 (på grunn av at jeg selv hadde prøvd meg først :D ) hos Jacobsen i høst, Jacobsen var selv ikke fornøyd etter første blånering og gjorde jobben om igjen på eget initativ. Pistolen ser nå ut som den var ny, gjorde også en avtrekksjobb på pistolen som ikke ble helt bra, dette utbedret han tvert uten å kny. Alt har vært levert til riktig pris og riktig tid, også det andre han har gjort for meg har vært bra.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...