Jump to content

svart krutt til 38 spesial?


MAGNUMFREAK

Recommended Posts

jepp :D

 

(men det blir mer røyk med .357)

 

Finn ut sånn ca hvor dypt kula du har tenkt å bruke går og fyll opp til litt høyere med tilgjegelig krutt. Dette slik at kula komprimerer kruttet og en ikke har luftrom. Eventulet kan du legge i ymse ting som pappskiver, voksskiver, etc

 

Jeg ville bruket mitt håndholdte justerbare svartkrutt mål til å retro måle hvor mye krutt jeg hadde i hylsa når de var passe og så dosere ut på volum. Men du kan slelvasgt også veie den "passende" ladningen og bruke et annet kruttmål for svartkrutt.

 

Siden jeg er lat, ville jeg først prøvd med naturfettede kuler og ikke noe kartong skiver eller slikt, kanskje til nød en kartong (melke...) skive dynket i olivenolje og tørket, før jeg begynte med greasecookies og slikt.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Fransk heimert med ettersmak fra lagrings dunkene, Pføy!

 

Forøvrig er det som regel lurt å fett i nærheten av svartkrutt mekanismer... så egentlig skjønte jeg ikke hva du mente. Jeg har ikke nevnt polenta en gang. (pappskiven hjelper (i teorien) til å skrape ut litt slam før neste skudd, og fettet holder det mykt.

Link to comment
Share on other sites

nei jeg blander ikke cola i cognac,

dette gjelder en kompis som har kjøpt et større kvantum med svartkrutt. han har en rustfri ruger gp 100. i 357mag.

som han vil prøve å skyte litt svartkrutt med. men han har ikke ladedata for det,

jeg vet ikke om dette svartkruttet er egnet, for det er klumper på ca 1x2 cm , som må males opp,?????

Link to comment
Share on other sites

Du kan, i tillegg til til ovennevnte faremomenter, også regne med at tønna sitter fast etter noen få skudd.

Moderne revolvere har liten klaring mellom tønne og løp, så du vil oppdage dette raskt.

Vil han bli kvitt Minérkruttet, kan jeg gjerne overta det og bruke det til noe mer hensiktsmessig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil ikke anbefale kameraten din å male opp svartkrutt. Det kan lett føre til en brå utmeldelse av folkeregisteret.

Dette kruttet er egnet til det det er lagd for - splitting av steinblokker i steinbrudd.

Det kan brukes i kanoner om noen skulle ha noen slike stående.

Det beste er å gi det til en skytebas som driver slik sprenging, ellers bør det brennes av en som vet hvordan det skal gjøres.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...