Jump to content

Hvilket avtrekk til 10/22?


Hopalong

Recommended Posts

Jeg har en 10/22 som er brukt til moroskyting og småviltjakt i syv-åtte år. Utover heldemping er den ikke modifisert. Jeg har aldri vært fornøyd med originalavtrekket, men til mitt bruk har det vært greit nok.

 

Igår var jeg på skytebanen med to av ungene. Vanligvis har de fått skyte med luftgevær, trostehagle og eikenøttsalong, men nå er de flinke nok til å skyte med 10/22`en. Det gikk over all forventning, og åtteåringen var knapt til å få i seng i går.

 

show_image_stream.php?bid=96416859&dx=588&dy=443

 

For barna er avtrekket altfor hardt. Jeg gikk til http://www.midwaynorge.com for å bestille et bedre, men der er flere alternativer enn en haglejeger som meg klarer å velge mellom. Kan noen av dere gi en anbefaling? Ungene er utålmodige og snart er det høst, så det er en fordel om anbefalingen er lagervare i Norge.

 

Mens jeg er i gang - hva annet er lurt å skifte på våpenet? Den veksler ikke like godt med alle typer ammunisjon - bør jeg skifte fjær eller noe slikt? Gode forslag mottas med takk! :)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg har fuklet med mitt 10/22 Target og juniors 10/22 Standard rustfri. Demonter pusset og polert, avtrekker fjør avkortet i små steg. De har blitt mye bedre. Hadde det gått skeis, hadde jeg også bestilt nye.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Hei. Har en "vanlig" 10/22 med alt for tungt avtrekk. Ser på div. utenlanske sider at det går å file til delene for å øke presisjonen. Men er det en fjær som kan kuttes for å få et lettere avtrekk?

Miwaynorge har dårlig med deler til 10/22 for øyeblikket.

Har ikke tenkt å bruke alt for mye penger på å skifte ut hele avtrekket.

Noen som vet?

Link to comment
Share on other sites

Jaaa den er dyr og sikkert bra. Koster like mye som jeg betalte for hele Rugeren.

Ikke at jeg er kjip eller blakk, men det blir for voldsomt med et avtrekk til nesten 2500.-

Skal jo bare ha et litt lettere avtrekk :roll:

Det som er orginalt er faktisk bra, men noe tungt.

Har testet 100/22 T, og det likte jeg ikke, selv om det skal være bedre.

Men i følge "min" literatur på børsa så er det mye forskjellige avtrekk alt etter type og alder..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...