Jump to content

HW 57+ Bilder av skytebanen på jobb.


FalconClaw

Recommended Posts

Da har jeg gått til anskaffelse av treningsvåpen for å ha ombord på mitt andre hjem, båten. Fikk akkutt skyteabstinens i dag. Gikk på land her i Bergen, og kom ombord igjen med en HW 57. :mrgreen:

 

Har fått prøvd en ca 100 skudd i kveld, og må si jeg er godt fornøyd. Liten, men ikke spinkel, børsje. Med et nydelig avtrekk. Ser ut til å gå godt også. :D

 

Her er et par bilder:

 

img0536hz4.jpg

 

img0537gg5.jpg

 

Er foreløpig veldig fornøyd. Tror jeg kommer til å like denne 8)

 

 

Legger til noen bilder av skytebanen som jeg har rigget ombord.

 

 

Standplass, med og uten skytter:

 

img0532ny0.jpg

 

img0535mx1.jpg

 

 

 

Sett fra standplass.

 

img0534or9.jpg

 

Det er 13m fram til skiva. Og ingen mulighet for at noen kommer i mellom, er en blindgang.Er så perfekt at man skulle tro det var planlagt :D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har skutt 7-800 skudd nå, og førsteintrykket holder seg bra.

 

På den forrige båten jeg var på, ble det kjøpt inn luftgevær til båten. Den gangen kjøpte jeg en Gamo CFX.

 

Grei børse, men kan ikke sammenlignes med denne. Helt annen kvalitetsfølelse, og avtekket på HW 57'en er i en helt annen klasse

 

HW 57'en var billigere også

Link to comment
Share on other sites

  • 14 years later...

Da, har jeg omsider somlet meg til å ta med luftfysa ombord på jobb. Vært her i flere år uten, men nå blir de endelig litt trening igjen. Kjente jeg var fryktelig rusten på stående når jeg testa her i kveld...🤔

Banen, satt opp til 10m. Får til 15-16m hvis jeg vil. Men kveldens prestasjoner i stående tilsier at det holder med 10m foreløpig...😁

395778495_2022-12-1322_03_02.jpg.1fe34584b4d1c055e0c7e1082f37da02.jpg

Link to comment
Share on other sites

Vi pleide å skyte med luftgevær bake på poppen på en bår jeg i sin tid jobbet på. Men når vi gikk med full fart og 28.000 HK sparket fra i kjelleren fikk en såpas mye risting av propellen at skyting ble svært utfordrerne. Men moro var det nu med ukentlige konkurranser i skyting, bordtennis og bridge.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

ladebenken skrev (7 minutter siden):

 

helt utrolig hvor lite bevegelse/sjøgang som skal til før ståendeskytinga går i dass

 

I "hele ungdommen" jaktet jeg ender fra båt, og salongen var alltid med. 

Om vannet er ett speil, og man får ligge tilstrekkelig lenge til båten "stilner" så blir det noenlunde ro.

Men korset går opp og ned!

 

Om man skal skyte UT av båten er det bedre å stå/sitte uten anlegg. 

Om man skal skyte på ett mål I båten som beveger seg likt er det selvsagt lettere å ligge. 

 

Jeg skøyt aldri ender I båten- kun UT av båten..

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

ladebenken skrev (På 14.12.2022 den 10.04):

helt utrolig hvor lite bevegelse/sjøgang som skal til før ståendeskytinga går i dass

Ja, ståendetrening begrenser seg til innaskjærs og til kai. Til og med det kan være en utfordring på denne balja som slingrer bare de melder vind på langtidsvarslet..😉

 

Blir mye sittende på kasse med støtte på knær. Men også sittende i stol med rifla på fanget, og trene på rask montering og skudd i litt bevegelse. Er fin trening til båtskudd på seljakta.

Edited by FalconClaw
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...