Jump to content

Airbrush, Duracoat


spissmus

Recommended Posts

Ok, så jeg ser mange flotte børser med duracoat og tenker at dette er noe nytt å sysle med. I tillegg til at jeg er ikke helt happy med fargen som McMillan A4 stokken har.

 

Har lest et par tråder om Duracoating, og leser at mange bruker airbrusher fra Clas Ohlson og Biltema. Lurte på om noen har noen erfaring med denne?

 

http://www.kreaktiv.no/display.aspx?menuid=5210&prodid=3761

 

Her er alt inkludert, med en liten kompressor. Det er en 6 liter, 1.8bar. Er denne grei nok til duracoaten?

Link to comment
Share on other sites

Hei Spissmus!

 

Denne ser veldig grei ut, men du bør finne ut hvor mye trykk den blåser med. Kan trykket justeres.

 

Erfaringen min er den at hvis trykket blir lavere en 1.5 psi, så har Duracoten en tendens til å blåse fargedråper. Hvis du får for høyt trykk over 2.5 psi, så blåser du Duracoten over helerommet, og forpester og støver ned hele rommet.

 

Lykke til med prosjektet ditt.

 

Mvh

TRG-22

Link to comment
Share on other sites

Bruker en helt standard, billigkompressor som man får kjøpt til under tusenlappen. 2,5 hk eller noe sånt, med 25 l tank. Monterer i tillegg en trykkregulator for å kunne bruke airbrush, feks en slik: http://www.biltema.no/no/Verktoy/Trykkluft/Tilbehor/Trykkregulator/

 

Fungerer som snus på småjobber, som feks mindre rustflekker. Men nå må jeg snart bruke høyttryksspyler med lakk på bilen... :oops:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mye bedre med en sånn standardkompressor med trykkregulator, den litt røde fra biltema blåser lufta i pulser, og da er det ikke så lett å få lakken/duracoaten jevn. Alle som bruker aribrush til mere enn spraytan og som vil ha godt resultat bruker kompressor med tank.

 

To komponentlakk brukes utendørs eller i GODT ventilert rom. Bruk uansett GOD maske.

 

Husk å montere vannutskiller!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...