Jump to content

Adapter lyddemper


heladeria

Recommended Posts

Jotakk, har hatt en slik på rugeren min....

En unødvendig stor klump, som rett og slett er klumpete,

som fører med seg unødig vekt, og som ikke minst gjør ting lengre enn de behøver å være.

Ikke er den videre pen å se på heller...

Forøvrig så fungerer det jo, selv om det blir stygge merker i blåneringen.

Etter å ha lyktes å få solgt den, til en som absolutt skulle ha en slik, gjenget jeg pipa.

Det var ikke en gang nødvendig å flytte fremsiktet, det ble bare kuttet litt i front.

En beskyttelses mutter ble lagd slik at du nesten ikke kan se at noe er gjort med pipa når demperen ikke er montert.

Etter det har jeg i det store og hele vært meget lykkelig med denne løsningen.

Jeg anbefaler deg å legge pengene på å få gjenget løpet, i stedet for å kjøpe et adapter som du antagelig ikke vil bli helt fornøyd med.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil nesten påstå at eneste fordelen med den er at det er raskere å ta av og sette på demperen, kontra å skru den på. Men hvor relevant det er får folk gjøre seg opp en mening om selv...

 

Hadde det ikke vært for at jeg var så lur at jeg Duracoatet min så hadde jeg vel lagt den ut for salg. For som Vassbekken sier, den er unødvendig stor, klumpete og tung.

Link to comment
Share on other sites

Det var ikke en gang nødvendig å flytte fremsiktet, det ble bare kuttet litt i front.

En beskyttelses mutter ble lagd slik at du nesten ikke kan se at noe er gjort med pipa når demperen ikke er montert.

 

 

Takk for svar. Synes det var veldig nyttig info. Hvor fikk du gjort gjengingen og hvor mye kostet det?

 

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk boret opp og kronet på nytt en Buck Mark kal.22LR. Så slo børsemakeren innvendige gjenger , og maskinerte en adapter som overgang til en standard 22LR demper. Fungerte fint, og pistolen beholdt det originale forsiktet og utseendet. Eneste bivirkningen var at noen trodde det var en kal.45 jeg hadde, når de så hullet i enden av løpet...

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk boret opp og kronet på nytt en Buck Mark kal.22LR. Så slo børsemakeren innvendige gjenger , og maskinerte en adapter som overgang til en standard 22LR demper. Fungerte fint, og pistolen beholdt det originale forsiktet og utseendet. Eneste bivirkningen var at noen trodde det var en kal.45 jeg hadde, når de så hullet i enden av løpet...

 

Hei! jeg går og venter på min Buck Mark nå. Hvor fikk du gjort dette arbeidet ? Jeg vil gjerne ha en demper på mitt våpen, men jeg vil beholde det orginale utseendet.. Så hvor ble det gjort eg ev hvor dyrt ble arbeidet ??

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk boret opp og kronet på nytt en Buck Mark kal.22LR. Så slo børsemakeren innvendige gjenger , og maskinerte en adapter som overgang til en standard 22LR demper. Fungerte fint, og pistolen beholdt det originale forsiktet og utseendet. Eneste bivirkningen var at noen trodde det var en kal.45 jeg hadde, når de så hullet i enden av løpet...

 

Hei! jeg går og venter på min Buck Mark nå. Hvor fikk du gjort dette arbeidet ? Jeg vil gjerne ha en demper på mitt våpen, men jeg vil beholde det orginale utseendet.. Så hvor ble det gjort eg ev hvor dyrt ble arbeidet ??

 

Jeg brukte i grunnen ett mekanisk verksted her i Stavanger, som ikke er i drift lenger. Jeg kjente godt en CNC operatør der. Jeg bare forklarte han hva dette med kroning innebar, og da utførte han det perfekt uten problemer. Men enhver oppegående børsemaker kan gjøre dette , uten at det koster skjorta.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...