Jump to content

noen som har prøvd mathews z7


Eiesaren

Recommended Posts

  • 5 months later...
på ebay, kjøpte full pakke som var brukt :)

hender rett som det er at det er buer til salgs på ebay og archerytalk.com :)

 

Hvordan går det med den nye Z7 bua, står den i stil med forventningene og hypen rundt den?

 

Har du brukt den til jakt og eventuelt hvor jakter du og hva?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
ja, sett mye skryt av den på utenlandske nettsider.

tok bestilte meg en fra USA i går :) gleder meg som en unge til få den og prøve den :)

 

Hvordan går det med "ungen" =) må si jeg har veldig lyst på en jeg og, tenkte å vente litt til prisen gikk litt lavere og dollaren også.

 

Hvordan er intrykket av buen, har du fått skutt med den?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

sorry seint svar :oops:

ja, har skutt noen hundre skudd med den nå og er kjempefornøyd :D

har wb og truglo sikte og sims stabilisator på den, god kombinasjon.

den er mye roligere og meir "død" en monstern jeg hadde med samme oppsettet, vart bedre samlinger på meg, men om det er buen eller at jeg har øvd noe mer veit jeg ikke :D

Link to comment
Share on other sites

Ok, takk for tips, jeg handler mest fra Tradbow i norge, kjempegod service!

 

Har lite peil på Compound buer så hva anbefaler du meg å kjøpe, en pakke inkl. alt av tillegsutstyr som f.eks stabilisator osv eller enkelt deler som jeg velger ut selv...er jo vanskelig å se hva man har behov for til en slik bue når mann er vant til instinktiv skyting med recurve, langbuer osv, setter stor pris på alt av svar.

Link to comment
Share on other sites

Har lite peil på Compound buer så hva anbefaler du meg å kjøpe, en pakke inkl. alt av tillegsutstyr som f.eks stabilisator osv eller enkelt deler som jeg velger ut selv...er jo vanskelig å se hva man har behov for til en slik bue når mann er vant til instinktiv skyting med recurve, langbuer osv, setter stor pris på alt av svar.

Om du har nada peil på compoundbuer, ikke vil lese deg opp, eller ikke går sammen med compoundskyttere og kan prøve buer, så er mitt råd følgende:

 

Kjøp en billig pakke, billigst mulig egentlig - men f.eks. PSE sin Rage-pakke fra XXL balanserer pris og sannsynlighet for å bli fornøyd nokså bra. Men gjerne "billig skit". Men MÅ ha justerbar dralengde.

Så bytter du ut utstyret du irriterer deg mest på etterhvert, og til slutt buen, nå vet du dralengda i, og vekta du trenger - og flytter stashet over på den..

Starter du med dyr bue (de kan vanligvis ikke justere dralengde), så er sannsynligheten MEGET stor for at du ender med feil dralengde og for høy vekt, OG for billig stash på den, det teller igrunn like mye som buen.

 

Det pakka MÅ ha er hylle, release og sikte, selv om en fint kan skyte compound instinktivt og med fingre - mange buejegere skyter med fingre (må ha lengre bue da, minst 35" ATA) da det er så mye enklere og kjapper og greiere når en vagler seg oppe i et tre (du må ha ei recurvehylle, om du skal skyte finger-slipp). Noen bruker heller ikke peep, men bruker recurveteknikk.

Det er med andre ord opp til hver enkelt å velge nivå.

Selv føler jeg at om jeg skal gi opp noe av det dillet som gjør compounden presis, så kan jeg like godt ta en recurve uten sikter og være happy.

DEt en BØR ha er hylle, release, stabilisator, peep og sikte. Så MÅ du enten lese, eller få noen til å tune bue og piler for deg - her er det mye å skru på, og lett å skru seg bort.

En av grunnene til at jeg solgte compounden var at jeg hele tiden skrudde for å "finne noe bedre..", ble lei av å skru.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Hørtes ut som en fornuftig anbefaling, skal jogge meg en tur å se litt rundt på rimeligere buer, er jo kjipt å kjøpe noe man må selge uten nytte.

Men dralengda er vell samme om jeg bruker compound eller min recurve som er 50 pund og dralengda mi er 27'"?

Link to comment
Share on other sites

I steden for å kjøpe fra xxl kan man kjøpe feks en

Brukt Pse pakke på ebay, Pse har justerbar dralengde!da får man bedre utstyr sor samme prisen som man måtte ut med her i Norge!

 

Skal man feks kjøpe mathews her i Norge ville jeg anbefalt arve vestgård!

 

Over til topic: prøvde selv en z7 sist uke, fornå si de enkelt: La ut monsteren for salg samme kveld, ble solgt i går så nå er det runder med budgivning på ebay som gjelder;)

 

Makan til lite vibrasjon og lett dra syklus!! Og veldig stille!

 

Men kunne godt tenkt meg å prøvd z7 magnum, lurer på om dem er like smooth!

Link to comment
Share on other sites

Men dralengda er vell samme om jeg bruker compound eller min recurve som er 50 pund og dralengda mi er 27'"?

Njaaææee... nei - det er den ikke nødvendigvis. Ikke for meg iallefall. En dyr/high end(?) "pakke" som ser lovende ut er forresten den PSE Dream season Evo, som ligger på shopen til Longrangehunting.

 

Men et spørsmål her: Jaktcompound med kort akselavstand og mer enn 30" dralengde? Kjeska på noen buer med 31" og 32" ATA, men max 30" draw length :? Så må visst ha en 35", er litt irriterende. Solgte jo den 35"ern jeg hadde delvis fordi den er såpass stor - men må vel bite i gresset.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Men et spørsmål her: Jaktcompound med kort akselavstand og mer enn 30" dralengde? Kjeska på noen buer med 31" og 32" ATA, men max 30" draw length :? Så må visst ha en 35", er litt irriterende. Solgte jo den 35"ern jeg hadde delvis fordi den er såpass stor - men må vel bite i gresset.

K

Pse x force Dream Season Frå 2007, 2008 og 2009 (GX cam) gir 31” dralengde med 10mod og kabel til 0 peg. Med Kabelen til + peg er dralengden ca 31,5”.

http://www.hostmybb.com/phpbb/viewtopic ... rum=buster" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

PSE X FORCE AXE 7 går også til 31"

http://www.pse-archery.com/products/cat ... .86206.0.0" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

Bowtech Destroyer 340 31"

Eg skal gi meg no :D

 

http://cgi.ebay.com/Bear-ASSALT-70-60-R ... 27b7c9515c" target="_blank

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Her er z7`n endelig kommet i hus

184945_10150426521925080_873010079_17585671_661905_s.jpg

 

Den ble kjøpt privat av en hyggelig prest på Archerytalk.com

 

Kjøpte buen, t5 arrow web quiveren og axion stabilisator. Resten hadde jeg fra før!

 

Spessielt fornøyd med stabilisatoren, liker virkelig designet:

190226_10150426522345080_873010079_17585676_1924907_s.jpg

 

Eneste som er synd er at pga skulder opperasjon blir det leeeenge til jeg kan få skutt med den :(

 

Derfor er jeg åpen for bud på bare buen, da jeg har god tid til å handle en ny fra usa før jeg blir god i skuldrene ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...