Jump to content

Forslag til villkatt 416 - 423


Nyati

Recommended Posts

Har tenkt å få bygget "halvgrov" rifle.

Skal baseres på M98

Vil ha noe som gir ytelse omtrent som en 10,75x68.

Vil ikke benytte denne patronen da hylsene er svindyre og vanskelig å få tak i.

Det er også dårlig utvalg i 423 kuler, langt bedre i 416.

 

Har tenkt på en 8x68 necket opp til 416.

Eventuelt en 416 Dakota.

 

Er det noen som har erfaring eller tanker om et slikt prosjekt?

Link to comment
Share on other sites

Husker jeg rett når jeg tror at Etterbrenner har lang erfaring med 416 Taylor? Jeg har stor sans for 416 Ruger som jeg mener burde ha vært oppfunnet for lenge siden(Newton var på samme spor for en evighet siden), men er ikke 416 Taylor også en god patron til tiltenkt formål tro? Den er standarisert som fabrikkpatron og Lee har lagd diesett så den er vel relativt sett ganske utbredt. Er det for mye off topic å be Etterbrenner si noen kloke ord om 416 Taylor? En slags oppsummering om kaliberet kanskje?

Link to comment
Share on other sites

En slags oppsummering om kaliberet kanskje?

.416 Taylor pipa ble herpet og har blitt erstattet av en .375 Taylor (.375/458WM). Det er flere her inne med .416 Taylor, bla Buster som kunne sagt noe .

Patronen egner seg ypperlig om du skal gå ut i fra en m98 uten for mye jobb og ikke absolutt må ha 2400fps med en 400grs kule. Ikke noe hokuspokus hverken med hylser eller noe annet. Rhino leverer ferdig ladede patroner og Norma har hylser med .416 Taylor stemplet i bunnen. Men skulle jeg bygget en i dag, hadde jeg nok valgt en .416 Ruger.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...