Jump to content

Her kan våpenet ditt havne


jegeren

Recommended Posts

Jeg vet denne linken er postet i nyhter i media.

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/osta ... /1.7051324

 

Men det var noe jeg stusset på her:

 

I tillegg innføres strengere grenser for hvor mange våpen hver person har lov til å eie. For jegere er antallet begrenset inntil seks våpen, mens de som driver konkurranse kan ha opp til tre våpen hver.

 

 

 

Hvor står det i loven at man ikke kan ha mer en 3 våpen til konkurranse :?:

Link to comment
Share on other sites

Bare pisspreik og svada, journalisten er sansynligvis en skrivevegret feirevikar innleid fra skoelavisen med det fengende navnet "nei til lekser og mere fri"

 

Du kan ha så mange konkurransevåpen du kan godtgjøre behov for, og når det gjelder arvevåpen som også i følge artikkelen er begrenset til tre, så kan du på bakgrunn av affeksjon alene få innvilget tre rifler og/eller tre halger.

 

Flott å se hva lisenspengene går til... *PFØY!*

 

Edit:

MEN! - etter å ha tenkt litt.. Helt grei feilinformasjon, så slipper folk som er livredde for at andre har våpen ligge våken å være mere redde enn nødvendig ;)

Link to comment
Share on other sites

litt åff tåpikk

 

Men kunne ikke politiet kartlagt gjengmedlemmer og aktive kriminelle kjenninger, -samlet alt de hadde av tilgjengelig personell og kjørt knallharde ransakelser i lokaler og kjøretøy tilhørende nevnte grupper.

 

Hvis det da virkelig er handlekraft og kamp mot "farlige" våpen de vil vise frem. :roll:

Link to comment
Share on other sites

litt åff tåpikk

 

Men kunne ikke politiet kartlagt gjengmedlemmer og aktive kriminelle kjenninger, -samlet alt de hadde av tilgjengelig personell og kjørt knallharde ransakelser i lokaler og kjøretøy tilhørende nevnte grupper.

 

De gjør da det også...

Tullete sammenligning, det er forskjellige avdelinger i politet som driver med dete. Blant annet er de fleste som driver med våpen sivilt ansatte.

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg til en eller annen tulling leser den artikkelen og finner det for godt å legge det til grunn for ny praksis på et eller annet innvilgningskontor. :evil:

 

Hadde vært gledelig om journalister i alle fall inn i mellom hadde tatt seg bryet med å sette seg _litt_ inn i det de skrev om.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke det var noen "tullete sammenligning". Jeg er av den bestemte mening at rettsvesenet bruker altfor mye tid og ressurser på å gi inntrykk av at de "gjør noe", spesielt når det har skjedd drap og annen elendighet. Det hjelper lite å gjøre det vanskeligere for oss jegere eller konkurranseskyttere å inneha våpen. For det første er det allerede forbudt å drepe folk, for det andre skjer vel de aller fleste drap med alt annet enn lovlige registrerte våpen. Er klar over at det i blant skjer et tragisk unntak fra dette, men det er virkelig nettopp det: unntak.

Link to comment
Share on other sites

Sammenligningen er tullete fordi det er som å kalge over dårlig legedekkning i Nordnorge når det er masse vaktmestere som passer på legekontorene.

 

Selvsagty skulle v\mange av oss ønske at politiet hadde mer ressurser til å bekjempe organisert kriminlaitet osv, men de siviltansatte forvalterene spiller svært lite til eller fra i denne sammenhengen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...