Jump to content

walther ssp vs pardini sp


marflow

Recommended Posts

Hei.

Har nå skutt ett halvt års tid i en pistolklubb, og det er nå tid for å få kjøpt seg noe eget.

I klubben har jeg skutt med walther gsp en pistol jeg har synes har vært helt "grei"

Men har også holdt litt i pardini sp og walther ssp som virket til å ha en mye bere balanse

gsp virket veldig fremtung etter å ha kjent på disse. ssp'n er litt dyre enn pardini'n

 

Så spørsmålet er hvem skal jeg kjøpe? synes de virket ganske like å holde i.

Noen som har noen formeninger her ? Walther ssp eller Pardini sp ?

 

Har også fått innvilget en 9mm skal nok ikke kjøpe denne enda, men lurer her på en CZ shadow.. noen som har

noe for eller imot å kjøpe en slik? Denne skal mest brukes til "moroskyting" på banen når vi har fri skyting.

Eller er det noe annet i samme prisklasse jeg burde se på i 9mm ?

 

på forhånd takk for svar :)

Link to comment
Share on other sites

For å gjenta meg sjøl: Prøv flest mulig forskjellige våpen og kjøp den som passer deg best, forutsatt at det er et våpen med tilfredsstillende funksjonssikkerhet.

 

Noen liker mora, andre foretrekker dattra. Men du må prøve begge før du bestemmer deg... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

For å gjenta meg sjøl: Prøv flest mulig forskjellige våpen og kjøp den som passer deg best, forutsatt at det er et våpen med tilfredsstillende funksjonssikkerhet.

 

Noen liker mora, andre foretrekker dattra. Men du må prøve begge før du bestemmer deg... :mrgreen:

 

 

Og nokon likar begge to like godt...

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Er i akkurat samme situasjon som deg snart. Skal handle en 22 pluss en 9 mm.

 

Får helt "angst" av utseende til de to modellene du nevne der etter et søk på google og har mer lyst på noe i linje med walther p22 selv:) Men litt redd man blir flinkere av å skyte med en av de to du nevne?? :) Får vel kanskje bare krype til korset og heller kjøpe en "litt stilligere 9mm" og en sånn en i 22lr om jeg ikke finne en 22lr, som ser ut mer som en tjeneste pistol og samtidig er bra å lære med. finnes det tru?:)

 

Må vel finnes noe som er både bra og stillig:)

Link to comment
Share on other sites

prøvd litt frem og tilbake nå og likte best grepet og alt på pardini'n så da har jeg blitt den

lykkelige eier av en pardini sp new mekanisk, og en cz sp-01 shadow :)

takk for alle som svarte, og takk til Børselars for fantastisk service!

så nå gleder jeg meg bare til å opp å få prøvd nyinnkjøpene mine til kvelden!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...