Jump to content

Sako Quad. (igjen)


Apriliatrond

Recommended Posts

Hei. Jeg har en quad, med hurtig montasje. Fungerer fint! Jeg bruker denne

http://www.rimfiretechnologies.com/ProductDetails.asp?ProductCode=17008

Det er en picatinny skinne som base. Jeg bruker Leupold QRW ringer, de settene jeg bruker har jeg kjøpt på ebay.com. Basrn bygger en del så jeg bruker "low" ringer til 6-24 x 44 kikkertsikte.

Lykke til!

Bent

 

Edit: Kom på at jeg tok et bilde i halvmørket da jeg var ute og skjøt i vinter. Du ser i alle fall hvor nær buskenelly kikkertsiktet kommer løpet med lav montasje og denne skinna.

quad1.JPG

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde rimfire technologies base tidligere. funket fint. denne har jeg nå solgt og kjøpt en sportmatch montasje. Jeg har løsnet bakskruen litt. lagt inn epoxsy kitt slik at jeg får en tilt som utnytter kikkerten min maksimalt. Uansett kan jeg anbefale denne montasjen. virker gjenomført og fin. eneste negative er at plassering av kikkert med tanke på øye avstand. kan bli litt problematisk. om den kan tas av å på uten forandringer er jeg usikker på. men jeg kan ikke tro det skulle være noe særlig forskjell fra den løsningen skaubjønn nevner i forhold til det.

Link to comment
Share on other sites

Har den samme skinna som Skaubjønn dog uten 20 moa, kjøpt på Rimfiretechnologies. Står på Sako Quad Heavy barrel. Meget bra service da jeg handlet der - var i posten i løpet av en ukes tid.

 

Jeg brukte blå loctite under skinna, før jeg satte den på + de medfølgende skruene, så skinna sitter godt på et rimfire våpen - i alle fall min. Etter at dette var herdet monterte jeg Leupold QRW ringer (tror det var low) og kikkertsiktet som er Leupold VX II 4-12 x 40 efr.

 

Det du oppnår er en avtagbar montasje, med lav kikkertmontering. Du må som kjent ha av siktet for å ta ut løpet, hvis du ikke benytter den tilhørende burris tårnhøye montasjen da......

Link to comment
Share on other sites

Då eg skulle kjøpe den samme skinna frå rimfiretechnolegies fekk eg beskjed om at dei ikkje sendte varer til Norge, men at han som privatperson kunne sende varene til meg.

Fekk då ein betalingsordre på Paypal og ei veke seinare var skinna i postkassen :D

Link to comment
Share on other sites

Skaubjønn og OptiBond FL, hva er diameteren på objektivet deres og hvor mange mm er det mellom objektiv og løpet.

 

Har jo ikke løst å bestille en montasje som er for lav, slik at objektivet ligger nedpå.

Har funnet en oppbygging av kolben som jeg vil fungere, OM montasjen skulle bli for høy.

 

Har dere prøvd denne:http://www.jaktbiten.se Her er "stien". Lot seg ikke kopiere.

Hem. Katalog. Vapentillbehör. Kolvkamshöjare, neoprene

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Kommer tilbake med et svar i morgen (senere i dag). Må undersøke litt nærmere ang. antall mm, og høyde på ringene. Siktet er et Leupold VX II 4-12 x 40 med tommes rør. Kan ta et bilde å laste opp dersom jeg får det til.

 

 

EDIT 23.03:

 

Diameter på objektivet er 2,030 inches = 51,6 mm (målt direkte med skyvelær)

Avstand mellom løp og objektiv er 0,11 inches = 2,8 mm (målt indirekte med skyvelær)

 

Jeg har Leupold QRW 0,75´´ringer (low).

 

For din del ville jeg i første omgang satset på 30mm medium ringer på 0,97``. Da får du etter mine beregninger ca 1,7 mm klaring. Hvis dette ikke passer må du opp en dimensjon i høyde. Jeg har da lagt til grunn at du trenger 3,9 mm mer høyde enn meg. Ved å velge medium i stedet for low får du 3,3 mm. I tillegg hadde jeg 2,3 mm å gå på. Du ender da på: (2,3 + 3,3 - 3,9) = 1,7 mm klaring til løpet (beste estimat!!). Ville som sagt forsøkt med medium (30mm) hvis jeg var deg. De fleste seriøse forhandlere lar deg bytte ringene til riktig størrelse dersom de ikke skulle passe.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...