Jump to content

Ivrig moderering........ [Besvart]


Fossdal

Recommended Posts

Vi ønsker alle at dette skal bli et ryddig forum, og det skinner stort sett igjennom hele veien - og det er godt! Det har bl.a blitt vanlig å stenge en tråd med en gang trådstarter har fått svar, og det er vel like greit......?

Men jeg reagerte litt på en tråd i slarvekammeret, der man diskuterte innleggstelleren. Etter en håndfull innlegg og meninger har admin tatt standpunkt, og stenger tråden. Var ikke det litt tidlig? Føler admin at dette var en demokratisk avgjørelse? At et bredt spekter av medlemmene hadde fått uttale seg om saken? At admin gjør endringer underveis er greit nå i startfasen, men jeg synes det var over evne ivrig å stenge den tråden!

Link to comment
Share on other sites

Vi ønsker alle at dette skal bli et ryddig forum, og det skinner stort sett igjennom hele veien - og det er godt! Det har bl.a blitt vanlig å stenge en tråd med en gang trådstarter har fått svar, og det er vel like greit......?

 

Det synes iallefall jeg er veldig rart, og har vel aldri sett noen forum hvor dette er vanlig, det kan jo hende det tilkommer tilleggsinformasjon senere som er nyttig.

Det jeg vet er mulig er automatisering av at tråder går ut på dato, m1911.org har f.eks dette, hvis en tråd ikke har hatt aktivitet på 3mnd e.l. så er det ikke mulig å poste mer i den og det synes jeg er greit.

Link to comment
Share on other sites

Nå kan sikkert admin forsvare seg selv, men er her nå min mening.

Vi er helt i starten enda, og da blir det litt prøving og feiling. Husk at kammeret bare er noen dager gammelt enda. Men dere har ett godt poeng. Tråder med avgjørelser bør nok ligge og modnes litt, før en avgjørelse taes.

Link to comment
Share on other sites

Nå finner ikke jeg den tråden igjen, men pytt. Jeg forstår behovet for å ta avgjørelser fremfor lange debatter i oppstarten, vi kan alltid endre ting i ettertid når alt er oppe å går. Men jeg er enig i at stengeknappen sitter litt løst for tiden. Ta tråden om nye poster på forsiden, den ble stengt før jeg fikk lagt inn tips om å bruke "vis nye tråder" siden som oppstartsside til den permanente løsningen er klar.

 

Tror det holder at admin sier fra når han har tatt en avgjørelse, så får han heller stenge tråden OM det blir mye gnål likevel.

 

Når det gjelder "holdbarhetsdato" på tråder er jeg usikker. I utgangspunktet er det ikke noe galt i å ta opp en gammel tråd så lenge man har noe relevant å komme med. Problemet er at folk ofte ikke viser godt skjønn og kommer med bagateller i fossile tråder. Kan man forvente at folk vil oppføre seg bedre her? Hvis ikke er jeg for løsningen.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er noen trøst, så kommer det alltid til å bli litt ståhei rundt modereringen i et forumet.

Tror ikke det finnes noen fasit som moderatorene kan bruke i sitt virke, kun sitt eget hode samt noen retningslinjer gitt av de som bestemmer.

 

Tror de som er moderatorer her vil før eller seinere komme opp i litt støyende situasjoner, særlig når medlemsmassen øker og man får mange som vil utpå med både det ene og det andre av meninger.

 

Så lykke til :wink:

Link to comment
Share on other sites

Enig med Fossdal om at den tråden ble stengt vel fort, men jeg tror vi skal ha litt is i magen nå i oppstarten av Kammeret, og gi admin og moderatorene litt tid til å føle seg frem og finne ut hvordan de skal moderere og evt. stenge tråder.

 

"Veien blir til mens man går".

Link to comment
Share on other sites

Med brukerstyrt menes ideelt organsiert - og der er vi ikke riktig ennå. Regelverk, struktur og en del teknikalske utfordringer må på plass først. Når forumet er klart og dette er på plass, vil det avholdes generalforsamling og stiftelse av en ideel organisasjon for å fremme jakt og skyting i Norge. Så langt har vi basert etableringen på dugnad, samarbeid og innspill, og jeg oppfordrer deg og dere til å gjøre akkurat det i startfasen. Det kan selvfølgelig bli kaotisk til tider, men vi gjør så godt vi kan med all informasjonen som strømmer på.

 

Det som har tatt oss litt på sengen er den massive responsen. Det kom mange flere, mye fortere enn noen av oss hadde forutsett - derfor har det blitt mye å ta tak i på kort tid. men vi jobber så fort vi kan - og i mellomtiden håper vi på forståelse for at ikke alt er perfekt, men at vi forsøker etter beste evne å prioritere det viktigste først. Hensikten er å få skrudd sammen noe solid vi håper alle brukerne vil ha og føle et eierskap til - noe de selv ønsker å ta vare på og pleie. Da vil dette bli et møtetsted med forutsigbar fremtid, og en resurs for alle jakt- og skyteinteresserte, på tvers av organisasjon og geografi. kammeret.no ble etablert for brukerne, og ingen andre.

Link to comment
Share on other sites

Da har Morten svart på klagen og man har tatt dette til seg. Da stenger vi selvsagt denne tråden :D PM til meg hvis noen absolutt vil ha den åpnet igjen. Vi er ikke vrange, men vil forsøke å ha det ryddig og låse tråder vi ikke vil se på topp når noen ser den for første gang om 1 år og ønsker å ta opp gamle saker som da er uaktuelle. Spesielt gjelder dette i forslagskassen.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...