Jump to content

Ka e press skyting ?


stkl

Recommended Posts

Det tolka ej som første del i programmet 6-Finpistol/grovpistol

Finpistol/grovpistol e delt i "to" dela, der dei første verte vel kalle press og den andre delen duell...

 

Det kan vel kansje tenkast at lengeste serien i standardpistol også vert kalla press seria??? men de i forbindelse med programmet finpistol/grovpisol ej he hørt om press skyting

Link to comment
Share on other sites

press skyting rifle er sitt eller ståene skyting på 100m eller 200m på 20sek og 30sek etter som om det er sittene eller ståene. og det er 3 skudd pr omgang. og for og gå videre til for eks kvelsfinaler så er det en hvis poengsum du minimum må ha for og bli med. på øyer i dag så måtte du nok ha en serie på villsvin sitt 100m sum 31p eller mer for og være med. og hjorten på 200m var mye vanskeligre synes jeg, her var det 30sek men beste serien min var 24p villsvin 32p . dette er veldig fin trening i pusteteknikk og avtrekk.

Link to comment
Share on other sites

Press-skyting som jeg kjenner det er nærmest en "sidematch" til et vanlig stevne. Man kan skyte øvelsen så mange ganger en vil (eller tar seg råd til). Har vært med på press-øvelser både på DFS, jaktfelt, pistolfelt og lerdue /figurjaktskyting. Forøvrig et glimrende tiltak. Gjør at en kan ha det moro etter at den ordinære skytinga er unngjort, eller mens en venter på sin tur der.

Link to comment
Share on other sites

Press-skyting som jeg kjenner det er nærmest en "sidematch" til et vanlig stevne. Man kan skyte øvelsen så mange ganger en vil (eller tar seg råd til). Har vært med på press-øvelser både på DFS, jaktfelt, pistolfelt og lerdue /figurjaktskyting. Forøvrig et glimrende tiltak. Gjør at en kan ha det moro etter at den ordinære skytinga er unngjort, eller mens en venter på sin tur der.

ja dette med press skyting på for eks et jaktfelt stevne er helt topp, da har skyttera noe og gjøre til det er premieutdeling, du får skøti flere skudd totalt pr dag. og enkel bare og kjøpe bonger så penga rangle.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...