Jump to content

Kikkertsikte med innebygd avstandsmåler - erfaringer?


BetaCam

Recommended Posts

Etter hva jeg kan huske å ha lest når jeg selv skulle kjøpe en sånn kikkert er at Bushnell, Burris og Nikon er helt like opptikk og elektronikk messig... Alle tre er laget på samme sted men veit ikke hvem av di tre som står for produksjonen. Vis du søker litt på Bushnell Yardage her på kammeret finner du en del tester, meninger og erfaringer. Jeg kjøpte Yardage å er kjempe fornøyd med denne, 5000,- kr fra USA. Burris kommer vel med en ny modell nå i juni som heter Burris Eliminator som også ser litt spennende ut.

Link to comment
Share on other sites

Har testet Nikon L700 litt og det er en helt ok avstandsmåler.

 

Den fungerer veldig bra selv i sterkt motlys. den måler enten på fast mål eller kontinuerlig i 5sek fra 50 til 700M. Tok veldig greit mål over 600 selv mot litt uren bakgrunn. L700'en har litt vanskeligheter å ta seg inn igjen etter "uendelige" mål ved kontinuerlig måling.

Fjernkontrollen som følger med fungerer også, men kan være litt vanskelig å få til da kommunikasjonen med kikkereten går på IR og kan være litt upålitelig da den krever fri sikt til mottaker.

 

Jeg syns ikke at den verkten klumpete eller tung.

Det følger med fester av type Weaver/Warner baser.

 

Skulle gjerne sett den med en litt større utgangspupill og litt bedre optikk.

 

Helt klart et godt valg når man tar med prisen i vurderingen.

 

Micro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Kan på det sterkeste anbefale bushnell yardage pro 4-12x42, da spess pga kompensator tårnen som følger med. Det er eit tårn for hver av de mest vanlige kalibrene. Det er også eit tårn du kan lage din egen kompensator vist du trenger det!!

 

Og skulle du gå tom for batteri, så er denn kikkerten utstyrt med mildot!!

Link to comment
Share on other sites

Har meget gode erfaringer med Burris sin modell.Har 2 stk en på 22-250 rifla og en skal monteres på en tikka t3 7mm Rem mag.

Veldig lett å få målinger på små mål på 500 meter.

Burris har også et retikkel der du legger/holder over ut til 600m.Dette stemmer bra ut til 500 meter med 22-50 og 55 gr kule, der det var rimelig enkelt å treffe stålgonger på 25x25 cm

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...