Jump to content

.45 pistol til felt


Sniper357/38

Recommended Posts

har en s&w M&P i 45 acp. den brukes til feltskyting, praktiskskyting og koseskyting. godt fornøyd med den. 10skudds magasin er ikke all verden men funker bedre en 1911 til mitt bruk syns jeg. para ordonance har større magasinkapasitet, men til feltskyting trenger man bare 6. da er 1911 et bra valg.

Link to comment
Share on other sites

har en s&w M&P i 45 acp. den brukes til feltskyting, praktiskskyting og koseskyting. godt fornøyd med den. 10skudds magasin er ikke all verden men funker bedre en 1911 til mitt bruk syns jeg. para ordonance har større magasinkapasitet, men til feltskyting trenger man bare 6. da er 1911 et bra valg.

 

 

Hvilken utgave av M&P har du ? jeg skal kjøpe 45 ACP selv og sikler veldig på denne i tofarge og full størrelse (ikke kompakt utgaven), har prøvd .40S&W utgaven som jeg likte ganske så godt. Det var mindre og mer behagelig rekyl i den , en hva jeg har prøvd av andre i samme kaliber.

Den M&P45 en i tofarge er bare dritlekker. Jeg har samme bruksområde som deg, med kanskje litt mer vekt på rekreasjons/koseskyting og praktisk.

Link to comment
Share on other sites

har en fulsize m&p i helsvart... min yndlingspistol (presiserer at 460xvr er en revolver hehe).... likte den så godt at æ måtte kjøpe meg en 9mmm av samme type. 45-en eter alt den får servert til og med lswc-ammoen som først ikke funket i en para 1911. smithen salvet flere magasiner uten problemer. Et våpen som kan anbefales.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

1911 er et godt utgangspunkt for en .45 acp til felt. Neste spørsmål er hvor mye penger vil du bruke, hva er kravene dine og vil du ha ny, ferdig fra boks eller er du åpen for å få kompetente børsemakerer til å jobbe med et prosjekt. Jeg kjøpte en halvferdig 1911 Goldcup for et par år siden for 3000kr, har påskotet den litt deler og en del arbeid med tuning for ca 3000 til og har en lekker pistol som skyter like godt som 14.000 kroner STI'n

Link to comment
Share on other sites

Hiver meg på lasset. Hva er på disken pris på en kimber nå? over 12 lapper. Har gjprt det regnesdtykke en haug meg ganger. Som hassel har erfart, gå ut fra en brtukt .45, legg på deler og arbeid for differansen, så har du noe som mest sansynlig går utenpå det meste rett ut av esken. Selvfølgelig snakker man om noen "shortcuts" utenom fordyrende mellomledd som skal ha sin del av kaka, men alikevel. Har du en e-mail, sender jeg gjerne et "skrytebilde"

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

De fineste 1911-ene jeg har holdt i så langt er Nighthawk, men de er ikke plagsomt billige... Skjønt jeg tror lett man kan bruke lignende summer på å bygge opp en standard 1911 og ende opp med et dårligere resultat. Det er Søilen i Bergen som importerer dem, prisene ligger på websidene.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...