Jump to content

Hvem vinner NM jaktfelt 2010?


bojan

Recommended Posts

her er det mange om beinet, men har størst tro på noen av di som har stor erfaring i og takle press i finaler, og da har jeg tro på sverre lindstad og christer hemstad. eller det kan komme et nesten ukjent talent, dette er helt åpent egentlig. handler egentlig om og ha dagen og full klaff på alt en gjør.

 

men ser fram til NM og få gjort et anstendig resultat.

hans petter løberg

Link to comment
Share on other sites

hehe en må ha ambisjoner da, det og tippe hvem som vinner er veldig vanskelig. syns det er mange rundt om som skyter bra stevner men det er mange som er litt opp og ned. og tror ikke det blir noe lettere og gjøre det bedre med press og forventninger på nm. vi få holde i alle mann den beste vinner til slutt. ronny haugen er en jeg har tro på vil komme langt opp totalt, han vinner stort sett stevnene i bojen og gjør sjelden store feil

Link to comment
Share on other sites

Det er lettere dette en å få full pott i LOTO :) .

Det er bare å Nevne de ca 45 beste de siste årene + de som på en heldig dag eller to klarer å fylle runden 8) .

Og selvfølgelig de av nykommere som satser litt på sporten :?: .

Spørsmålet er som å spørre hvor stor er en skog :mrgreen: .

Link to comment
Share on other sites

en ting er sikkert, blir det ustabilt med tanke på vind på øyer så handler dette mer om flaks en at den beste vinner, prøv og stå og fylle orrhanan i 7-10sek vind da har du mer flaks en få.

er det noe som vet hvor mange som deltar på nm i år, ser da ikke ut til og være fullt påmeldt.

krysse fingra for stabilt vær og et knirkfritt arransjemang. så får en håpe en er med i finalen i år og. fram over blir det mye trening til nm det trengs nå ser jeg, mangler litt stabilitet føler jeg.

Link to comment
Share on other sites

en ting er sikkert, blir det ustabilt med tanke på vind på øyer så handler dette mer om flaks en at den beste vinner, prøv og stå og fylle orrhanan i 7-10sek vind da har du mer flaks en få.

er det noe som vet hvor mange som deltar på nm i år, ser da ikke ut til og være fullt påmeldt.

krysse fingra for stabilt vær og et knirkfritt arransjemang. så får en håpe en er med i finalen i år og. fram over blir det mye trening til nm det trengs nå ser jeg, mangler litt stabilitet føler jeg.

 

Jeg telte raskt over på påmelding.net nå og kom til 1213 påmeldte det er vel ca 200 mere enn i fjor ?

Link to comment
Share on other sites

er vel bare et spørsmål om tid før vi har to tittler, det er det eneste som er rettferdig og. slik det er nå så har ikke en jeger sjans til og bli norgesmester. vi som skyter i sporter har jo fortrinn med noe ekstra utstyr. Dette med hvem som vinner er helt åpent, så jo i fjord hvordan det gikk. var jo ikke dem med 150p inn på finalen som gjorde det best,den ene etter den andre "sprakk" en finale er forbundet med nerver og høye forventninger og ting har en tendens til og bli enten eller ser jeg.

Link to comment
Share on other sites

jeg vinner !! tru meg

 

Ja det hadde jo vært morro om en Jeger-skytter hadde vunnet. Jeg mener dette oppriktig om jeg selv skyter i sporter.

 

 

Joda hadde hvert morro om en jeger skytter tok det men en ting er helt sikkert og det er at det ikke blir meg !!

 

skal ikke dra i gang den diskusjonen her nå men 2 NM titler ønskes velkommen av meg !!

 

Vi skal gå i samme lager i prøve nm ser jeg ! de har lagt ut løypa på hjemmesidene nå !

Link to comment
Share on other sites

Nå kjenner jeg ikke til saken, men dersom en skytter fra Jeger C vinner dette fylkesmesterskapet så har vedkommende enten hatt bøtter med flaks og sitt livs beste dag på skytebanen, eller så er vedkommende meldt opp i "feil" klasse. Med det mener jeg at det er fullt mulig for en person som vet at han/hun er en dyktig skytter, å melde seg opp i en høyere klasse enn rekruttklassen JC. Det er ikke særlig kjekt for de andre rekruttene i JC å konkurrere mot skyttere som er alt for god for klassen.

Link to comment
Share on other sites

etter fylkesmesterskapet i helga på romedal så har jeg tru på at christer hemstad vil være hard og knekke i finaleskyting, virker som han skyter bedre og bedre etter som jo flere omganger det blir. dette pleier jo og slå ut konkurentene. ellers så trur jeg på harald bredesen når det gjelder finaler. disse tar ut alt når det gjelder som mest.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

en som virkelig er i form om dagen er mr halbjørhus, han ble landsdelmester på søndag med 200p. så gratulere til odd arild, selv omdin bedre halvdel slo deg på skillefiguren hehe.

hvis odd a holder nervene i orden så tror jeg ikke det er så mange som klarer og henge på der nå nei.... er noe for oss andre og prøve og gi han litt motstand men.

Link to comment
Share on other sites

I år tror jeg det er veldig åpent, det er virkelig mange som skyter bra om dagen! Som du skriver i et tidligere innlegg, pettern, så er det åpent hele veien... alle er ikke like gode til å skyte finaler. Måtte jeg velge èn jeg har tro på, blir det Ronny Haugen

 

Lars-Ola.

Link to comment
Share on other sites

eller deg da, du skyter veldig bra om dagen. neste år nå så er det vel sporter A på deg og. Ja det er veldig mange harde skyttere om dagen, en kommer jo langt ned på lista selv med 148p jo. er litt sur på systemt på rangering slik njff praktisere. mener at det er skillepoeng som skal skille før en skal se hvor i løypa du har tapt poeng, dette er bakvendt tenking egentlig.på 148 så har du et yttertreff i løypa, og om det er første holdet eller siste eller det vanskligste speller ingen rolle slik jeg ser det, det må inn en eller flere skillfigurer for at dette skal bli rettferdig

Link to comment
Share on other sites

der er jeg helt enig Pettern. Dette er slike innspill som bør taes opp ved neste kors vei. når det gjelder reglementet. Vet ikke om de kan gjøre noe med det før i evt 2014. Det kom jo nye regler fra 2010-2014

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Helt enig med deg i det. Slik rangeringa er i dag sier det absolutt ingen ting om skyteferdigheter, skillefigurer er langt mer rettferdig etter min mening.

 

Haha! Er nok for uerfaren i kampen om de jeveste plassene, men en får gjøre det en kan for å få til et anstendig resultat :wink: Trenden med resultatene mine den siste tida er heller ikke noe å hoppe i taket av. Dessuten er jeg redd jeg må mellomlande i klasse B neste år før jeg, forhåpentligvis, tar steget opp til dere store gutta :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ser her nede i sør også. Venemyr har vel 4-5 stevner på rad nå med fullt. Samt kjetil Eskeland har fylt flere stevner i vinter. Har skutt noen ganger nm løypa noen ganger nå. Dere som er stabile og gode til å skyte har gode muligheter til å fylle løypa. Hvis det blir stabile vind forhold og greit vær så tror jeg det kan bli relativt mange med fullt hus.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Var vel en smule flaks med i bildet der, men han var en av mange gode kandidater som var på NM. Som eneste med 200 er han en meget verdig vinner som har stått på for skytesporten i mange år :D ..ellers var det meget jevnt om de andre plassene, og jeg må også ta av meg hatten for de beste i jaktklassene...dere er kjempegode 8)

Link to comment
Share on other sites

Håper nesten Birger Meistad vinner jeg. Den karen skyter mye! Han kom på en av de lokale skytingene våre også, står respekt av å kjøre nesten førti mil for å være med på ikke terminfestet stevne bare for treninga :shock:

 

 

Måtte siter meg selv nå :mrgreen: Kjempestore gratulasjoner til Birger, og alle andre som har prestert ! Jeg ligger på et helt annet nivå, er fornøyd med 129 jeg :oops:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...