Jump to content

bushnell trophy 3-9x40 og bushnell sportsman 3-9x40


nickwalter

Recommended Posts

hei!

 

et lite sp??

er disse kikkertene ok?

 

bushnell trophy 3-9x40:

skal brukes p?n 308 til alt fra kr?, rype, tiur osv til elg og r?r og litt rev!

 

bushnell sportsman 3-9x40:

skal brukes p?n savage kombi i kaliber 22 wmr og 20/76 regner ikke med at jeg b?kyte med haglel? da?

skal nok brukes mest til rev ifra soverommet :wink: (har lys, om den ikke funker spess bra uten, er vel uansett bedre enn en 4x32 kikkert :wink:

 

h?r p?var :D

Link to comment
Share on other sites

Har faktisk 2 stk Bushnell trophy 3-9 x 40 på noen av mine våpen(på salong og en M98). Det er vel greie kikkerter kort sagt.

 

En kikkert der en får hva en betaler for, for en koster vel 1200-1500 kr hvor en kjøper den. Grei og god kikkert i dagslys. Er laget for USA forhold tror jeg, og der er jakt etter solnedgang stort sett forbudt, kke vektlagt at den er særlig lyssterk.

 

Mitt er, sikkert brukbar med Trophy til våpen som brukes til jakt i gode lysforhold. Men skal jakte storvilt under varierende lysforhold, kjøp heller en litt bedre kikkert ala Meopta, Zeiss eller Nikon med en gang(eller se hva du kan finne av disse brukt), så slipper du å selge denne Trophy`n for 300-500 kr neste gang du er misfornøyd?

 

Sportsman har jeg ikke vært borti, men det skal være enklere og billigere kikkerter enn Trophy. Tror det er kikkerter beregnet på salong og luftgevær det sier vel det meste om den.

 

*Editert av flashman, feilretting av ÆØÅ problemet.*

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde tidligere en Bushnell Trophy 3-9x40 på jaktrifla mi (30-06.) Kikkerten var helt grei den, jeg opplevde aldri noe tull med den. Etter at jeg hadde et uhell på jakt hvor jeg gikk rett på rygg og landet på rifla mi, var jeg sikker på at kikkerten var ferdig, men etter en sjekk av kikkert, montasjer og rifle skjøt jeg en serie på tre skudd for å kontrollere rifla. Alle 3 skuddene satt i ei klyse midt i skiva, så kikkerten tålt e fallet uten å bli skiplet :) Min erfaring er med andre ord at kikkerten er solid. Jeg vil også si at synsfeltet i denne kikkerten er meget bra! :)

 

Bakdelen med Trophy 3-9x40 er egenskapene i skumring/m?t.... Siden jeg jakter en god del i skumringen, investerte jeg i en ny kikkert. Det ble en S&B 3-12x50 m/lys som er mange hakk bedre under dårige lysforhold. Men hvis jeg kun hadde jaktet under gode lysforhold, hadde nok Bushnellen stått montert på rifla den dag i dag :wink:

 

*Editert av Flashman for ÆØÅ problematikk*

Link to comment
Share on other sites

Ja!, du er ung og har godt syn, s?t? lys ?ing, jo bedre ser du i skumringen. Så er 40 er bedre enn 32. Som han ovenfor nevnte er Bushnellen en god og solid kikkert. Har aldri hatt noe trøbbel med mine. Er tette og solide, men som nevnt ikke verdens beste i "dårlig" lys. Men skyte på blink var/er den helt topp. Smalt kors gjør det lett å finne tiern i blinken. Den er sikkert en av de beste og mest solide kikkertene blant "billig" kikkertene. Fra 0-2000 kr.

 

*Editert av Flashman pga ÆØÅ problematikken*

Link to comment
Share on other sites

noen som har noe bedre forslag, kan jo kanskje bestille fra usa?

kom med forslag, de to siktene b?kke bli mere enn ca. 2500 kr tilsammen, med frakt, kan jo sii 3000 da :oops: vet jo jeg ikke kan forvente all verden av det men:$

forslag herifra ? http://www.opticsplanet.net/riflescopes-by-price-5.html

http://www.theopticzone.com/Default.aspx?act=checkout

 

evt andre!:)

f?sl?vei hehe:D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Som jeg skrev i en annen link "hvilket sikte" under optikk. B. Trophy er et meget robust og bra sikte i billigklassen. Jeg har hatt mitt i 7 år nå og skutt både blink, tiur, rype, hjort og råpdyr med det. Dvs rifla har gjort selve jobben etter at siktet sa sitt..:-)

 

Tror du skal slite med å finne et sikte av som kan måle seg med Bushnellen i denne prisleia.

 

Her har du link til en kupp på Trophy spør du meg:

 

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=21478044

 

Men som andre nevnte tidligere.. går an å starte med, så får du bytte når du virkelig har fått prøvd det. Hvis ikke blir det stående på vpn som det har gjort til meg. Det gjør jobben. Iallefall med unge friske øyne.

 

GOD PÅSKE!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en 3-9x40 trophy i fra gamle dager.

Jeg er litt usikker på hva som ligger bak, men på 100 meteren kan det se ut til at man med enkelhet kan variere hvor krysset er ut i fra hvordan man ser inn i kikkerten, greide fint å svinge meg utenom senteren (10cm) uten å få uklart bilde.

har hatt noe runder gjennom google, og bushnell sine sider er forsiktige med info på nettopp denne kikkerten, men generelt så står det at airgun and rimfire scopes have a 50 yard parallax. Så med min erfaring og den teksten så vil jeg påstå at dette er en kjempebra salongkikkert. Klikkene returnerer fint til null.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...